Huvudmeny

Smådalarö 1987

Startat av Mikael T Nilsson, 01 mars 2008, 15:20:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer en bild på en av Dalarös H3:or, vagn 6305 vid ändhållplats Smådalarö. Tyvärr inte en av mina bästa bilder. Vid fototillfället var även 6304 placerad i Dalarö. Båda bussarna lackerades senare om till design 86. Uppställningsplatsen på Dalarö finns väl knappast kvar idag?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Anders Lundén

Schysst.

Fast det var ett bakvänt sett att köra in i vändslingan på :)

6304-6305 bodde som sagt på Dalarö, hade ersatt 5144-5145 och före dom var det nog CFare.
Bussarna stod på torget mitt i Dalarö samhälle. "Depån" lades ner i början på 90-talet, minns ej exakt men 1991 är en gissning.
I dag kan man inte se några spår eller ens tänka sig att bussarna stått på platsen.

// Anders

Mikael T Nilsson

Citat från: Anders Lundén skrivet 01 mars 2008, 18:13:38 PM
Schysst.

Fast det var ett bakvänt sett att köra in i vändslingan på :)

6304-6305 bodde som sagt på Dalarö, hade ersatt 5144-5145 och före dom var det nog CFare.
Bussarna stod på torget mitt i Dalarö samhälle. "Depån" lades ner i början på 90-talet, minns ej exakt men 1991 är en gissning.
I dag kan man inte se några spår eller ens tänka sig att bussarna stått på platsen.

// Anders

Tack för kompletterande info! Ja, det stämmer nog att Dalarö hade CF:ar tidigare. Har någon notering om H65B.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.