Huvudmeny

Nya given?

Startat av Bussmicke, 29 februari 2008, 22:51:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Reklam på B9S.

Första gången jag ser reklam på en B9S:s bakstam.
Var och varannan hade reklam.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

börjar det snart liggna helsingborgsbussen dom har ochså sånt reklam på derras va trevligt  :)

homer

>:( vad ä'r vitsen med att sl kräver vitt runt bakrutan när man ändå gör så här usch

Johan Hansson

även halmstad är det reklam på alla stadsbussar och en del landsortsbussar också.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

yngrot

Jag tycker det ser bedrövligt ut med reklam på bussen.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Är Hallandstrafiken unika med reklam på regionbussarna? Jag har bara sett det där i alla fall.

Citat från: yngrot skrivet 02 mars 2008, 21:43:49 PM
Jag tycker det ser bedrövligt ut med reklam på bussen.

Men det drar in pengar, vilket gör att du som resenär inte behöver betala lika mycket. Men visst, klaga på...

M224

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 02 mars 2008, 21:59:30 PM
Är Hallandstrafiken unika med reklam på regionbussarna? Jag har bara sett det där i alla fall.

Men det drar in pengar, vilket gör att du som resenär inte behöver betala lika mycket. Men visst, klaga på...

Ändå höjs priserna i SL-land med 11%... rimmar illa.

Själv skulle jag lätt kunna tänka mig reklam på i stort sett alla C20 och X60 mfl, men priserna höjs ju bara så jag börjar själv undra om mer reklamintäkter verkligen sänker priserna.

Cero

Citat från: M224 skrivet 03 mars 2008, 15:34:17 PM
Ändå höjs priserna i SL-land med 11%... rimmar illa.

Själv skulle jag lätt kunna tänka mig reklam på i stort sett alla C20 och X60 mfl, men priserna höjs ju bara så jag börjar själv undra om mer reklamintäkter verkligen sänker priserna.

Visst bidrar reklamintäkterna men SL har en stor backlogg på investeringar, både sådana man insett att man måste göra och sådana man ännu inte insett att man borde göra (och säkert sådana man gör men ännu inte insett att man inte borde göra ;D). Lägg därtill lekstugorna med enhetspriset och det nya betalsystemet så blir det ganska tydligt att mer pengar behövs.

M224

Citat från: Cero skrivet 03 mars 2008, 15:44:58 PM
Visst bidrar reklamintäkterna men SL har en stor backlogg på investeringar, både sådana man insett att man måste göra och sådana man ännu inte insett att man borde göra (och säkert sådana man gör men ännu inte insett att man inte borde göra ;D). Lägg därtill lekstugorna med enhetspriset och det nya betalsystemet så blir det ganska tydligt att mer pengar behövs.

Givetvis är det så.  ;)

Själv undrar jag varför man inte har fler reklamvagnar i tunnelbanan och varför TUB 2 inte får några.

Är vi inte lika köpstarka ute längs förorterna på linje 13?  ;D

Kvarne

Citat från: M224 skrivet 03 mars 2008, 16:01:14 PM
Givetvis är det så.  ;)

Själv undrar jag varför man inte har fler reklamvagnar i tunnelbanan och varför TUB 2 inte får några.

Är vi inte lika köpstarka ute längs förorterna på linje 13?  ;D

Absolut inte! Efter Axelsberg hamnar vi ju ..."In the Ghetto"  ;D :P
(OBS! SKÄMT)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Citat från: Kvarne skrivet 03 mars 2008, 16:28:54 PM
Absolut inte! Efter Axelsberg hamnar vi ju ..."In the Ghetto"  ;D :P
(OBS! SKÄMT)

Ojoj, jag vill inte att denna tråd ska spåra ur, men blir nog Mälarhöjdsborna ledna...  ;D ;D ;D

Nej, men åter till allvaret. Jag skulle gärna se bättre satsningar på reklar i SL-trafiken, varför inte på det röda kortfodralet?

Cero

Citat från: M224 skrivet 03 mars 2008, 16:47:05 PM
Ojoj, jag vill inte att denna tråd ska spåra ur, men blir nog Mälarhöjdsborna ledna...  ;D ;D ;D

Nej, men åter till allvaret. Jag skulle gärna se bättre satsningar på reklar i SL-trafiken, varför inte på det röda kortfodralet?

Såsom boende utmed den andra röda grenen är jag tacksam att det inte hamnar några reklamcigarrer på den linjen. Jag må vara gammaldax och grinig ;) men jag är inte helt förtjust i reklamvagnarna. Dock är min högst personliga analys att reklamvagnar icke göre sig så mycket besvär på röda och blå tunnelbanelinjerna eftersom de går till stor del i tunnel. Gröna linjens vagnar visar ju upp sig på ett helt annat sätt utanför tullarna där de långsamt lunkar fram på sin ofta väl synliga banvall. De sträckor röda går på ytan är ju ofta i bergsskärningar, broar eller som exempelvis kring Västertorp inträngda i parkområden med hus kring och de håller en aning högre hastighet så jag tror inte reklamvärdet är så stort som på gröna. Och på blå är det väl bara kloakråttorna som ser reklamen . ;D