Huvudmeny

En norsk Busslink

Startat av Anders Lundén, 29 februari 2008, 18:10:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Oredigerade mobilbilder på Unibus 958 för 45 minuter sedan.

Bussmicke

Trevligt!
Om jag fattat detta rätt så ska denna rulla som Busslink 958!?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Signvard

Ser väl trevligt ut med SL-rätt typsnitt i skyltskåpen också, stod det Ej i trafik även i bakskylten ?

Walter

Blir det tvång med påstigning hos föraren efter 1900 även hos Busslink?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Signvard skrivet 29 februari 2008, 18:40:07 PM
Ser väl trevligt ut med SL-rätt typsnitt i skyltskåpen också, stod det Ej i trafik även i bakskylten ?

Ja, det gör det på de här :-)

bjalle

Så de tycker det är lönt att kosta på alla dessa bussar en PC

Frippe Fribas

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 29 februari 2008, 21:32:17 PM
Så de tycker det är lönt att kosta på alla dessa bussar en PC
Nej, eftersom de redan hade BussPc (Norsk version) behövdes inte det...
//Fredrik

Brollan

Citat från: Anders Lundén skrivet 29 februari 2008, 18:10:51 PM

En reflektion.. ???
Är det bara slumpen eller finns det logik i att inventarienumret och de 3 sista siffrorna  i regnumret är samma??

virtual1

Citat från: Mats475 skrivet 01 mars 2008, 10:19:42 AM
En reflektion.. ???
Är det bara slumpen eller finns det logik i att inventarienumret och de 3 sista siffrorna  i regnumret är samma??

Logik =)

Signvard

Intressant att PC-skärmen (även kallad TouchIT) är monterad på vänster sida av instrumentpanelen.
Borde också kolla att inte skärmen sticker upp högre från kanten på instrumentpanelen än min standardiserade högertumme...

yngrot

Lite kul med skylten på bild 1.. "forstyrr ikke föreren" det borde väl alla ta lärdom av.... förstör inte föraren eller hur :D  fast det är väl oftast föraren som blir förstörd antingen av gupp eller rondeller eller tokiga tanter eller nått annat ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Anders i Vendelsö

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 mars 2008, 05:18:04 AM
Nej, eftersom de redan hade BussPc (Norsk version) behövdes inte det...
//Fredrik

SL (Stor-Oslo Lokaltrafikk) har ju köpt in samma realtid-system som Stor Stockholms Lokaltrafik ifrån Init
Se länk: http://www.trafikanten.no/grafikk/sis_pres_web01.swf

Mvh, Anders

Optimal

Ska man konvertera dessa till svenska, eller ska alla utbildas på norska med :D

bjalle

Där ser man, märkte att jag varit inne på den länkade sidan innan

Robban

Såg en av dom norska bussarna i Hornsberg som dom stripat av helt dvs inga blåa linjer eller band alls på den.
/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.