Huvudmeny

Sjuk buss?

Startat av Martin Maltkvist, 28 februari 2008, 23:37:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Prodata  kallas det system som finns i GL området. Exporterad till Kalmar lhm och ett antal norrländska områden.  Grön låda  är i GL området utrustad med tryckknappar. (kallas i bland "Magnus"). För övriga områden användes gröna lådan utan tryckknappar. En variant på grön låda hör hemma på tågen,bussar i Bohuslän och Dalsland. Det är en låda där månadskort inte behöver köras ned i lådan utan lådan känner kortet om det hålls utanför. Prodata är troligen leverantören.

Johan Hansson

Åkte själv en buss i göteborg som lät så.
Bussen som jag åkte tillhörde Veolia Transport och är en ledbuss minns inte invetnr.

Styrningen eller nått med hjulaxlen gissar jag på.
Förresten var det en led buss du åkte med Martin?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Martin Maltkvist

Citat från: Johan H skrivet 29 februari 2008, 22:06:19 PM
Åkte själv en buss i göteborg som lät så.
Bussen som jag åkte tillhörde Veolia Transport och är en ledbuss minns inte invetnr.

Styrningen eller nått med hjulaxlen gissar jag på.
Förresten var det en led buss du åkte med Martin?
En kortvagn och i ärlighetens namn hördes två ljud, ett som kanske kom från servon (som några nämnt) och ett annat som kom från någonstans längre bak i bussen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Optimal

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 29 februari 2008, 22:10:56 PM
En kortvagn och i ärlighetens namn hördes två ljud, ett som kanske kom från servon (som några nämnt) och ett annat som kom från någonstans längre bak i bussen.

Kan ha vart kullagret som är slut vid nått av bakhjulen

Martin Maltkvist

Citat från: Optimal skrivet 29 februari 2008, 22:34:54 PM
Kan ha vart kullagret som är slut vid nått av bakhjulen
Tänk vad bra det är med den tekniska expertisen här i BS.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin