Trollhättan m m 25/2 del2 (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 27 februari 2008, 23:20:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Del 1 innehöll bilder från Lödöse och Lilla Edet, men nu har vi kommit till Trollhättan.
Från Trollhättans Resecentrum avgår många bussar på eftermiddagen. Konstigt nog avgår t. ex. 2 bussar nästan samtidigt på linje 632 mot samma håll, men de kör olika väg...

En av Swebus Vänersborgs äldsta bussar, 3772 från 1996. De senaste åren har jag bara sett den trafikera linjen till Grästorp.

Kolla den gamla hederliga 7-segmentsskylten + rullbandet...

Nästa inlägg, som kanske dröjer ett tag, blir stadsbussar i Trollhättan.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Zella

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 februari 2008, 23:20:02 PM
//Jonas G

Ja gärna det... Det finns ju fler städer än Borås som har Scania & Maxci, kanske dyker det upp lite skönheter framöver.  :D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Zella skrivet 28 februari 2008, 11:31:56 AM
Ja gärna det... Det finns ju fler städer än Borås som har Scania & Maxci, kanske dyker det upp lite skönheter framöver.  :D

Fast skall man få MaxCi i Trollhättan får man resa ett par år tillbaka i tiden:

Ersa

Oskar A

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 februari 2008, 23:20:02 PM
Del 1 innehöll bilder från Lödöse och Lilla Edet, men nu har vi kommit till Trollhättan.

//Jonas G

Trevligt! Ser ut som att 4217 är systervagn till 4218. 4218 härstammade från GL-trakten men kom senast från Jönköping när den flyttades till Uppland 2006. Bifogar en reprisbild på bussen.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jonas Gustafsson

Ang. bussarnas historia kollade jag på listor från 1998. Då fanns- om vi tar med alla bussar på bild utom 4489 som ej var levererad då:

3772 i Uddevalla
4217 i Stenkullen (Lerum). Flyttades till Älvängen när GS tog över i Lerum under året.
4218 i Älvängen
De två kvarvarande rullade redan då för Swebus Vänersborgsregionen,
3936 i Vänersborg och 4212 i Trollhättan.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ersa

Citat från: Oskar A skrivet 28 februari 2008, 18:32:47 PM
Trevligt! Ser ut som att 4217 är systervagn till 4218. 4218 härstammade från GL-trakten men kom senast från Jönköping när den flyttades till Uppland 2006. Bifogar en reprisbild på bussen.

Det var även oerhört lika nummerskyltar, så nog är de syskon alltid.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: yngrot skrivet 02 mars 2008, 21:41:07 PM
Vad mena du med fattigmanlackad?

Jag tror han med "fattigmanslackerad" tänker på dem som är grå-/silvermålade runt strålkastarna.