Extra jobb kvällar/helger?

Startat av Stinsen, 26 februari 2008, 13:03:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stinsen

Hej

Någon som vet hur det ser ut med möjligheter till kvälls/helg jobb som bussförare rent generellt? Eller om någon vet mer specifikt hos GUB, Swebus (Uppland), KR (Uppland), Swebus? (Märsta). Är det möjligt att bara jobba kväll/helg om man har förarjobbet som ett extra vid sidan av ett vanligt kontorsjobb eller studier? Finns det speciella listor med bara kvällar/helger eller ingår det alltid dagtjänstgöring? Är det "hoppa in vid behov" som gäller om man bara kan jobba kväll/helg? Är företagen överhuvudtaget intresserade av någon som inte kan jobba dagtid?

Jag antar att det är i morgon och eftermiddagsrusningen som det behövs mest folk dock...

Janne Rickman

GUB har egen lista för helgarbetare.
De finns både för dag-, kväll-, och natttjänst.
Vad jag har hört är de brist på förare under helgerna.

/Janne

76

Jag kan bara svara på hur det ser ut på GUB. Men tänk på att jag bara är en vanlig förare  och inte har 100% koll på allt som sker angende rekrytering o. dyl. :) Du borde verkligen ringa runt till garagen, jag misstänker att det inte kommer bli någet större problem att komma överens om nån lämplig arbetsform.

Citat från: Stinsen skrivet 26 februari 2008, 13:03:24 PM
Hej

Någon som vet hur det ser ut med möjligheter till kvälls/helg jobb som bussförare rent generellt? Eller om någon vet mer specifikt hos GUB, Swebus (Uppland), KR (Uppland), Swebus? (Märsta).

Jag kan bara tala för hur det ser ut på GUB, men läget brukar vara liknande på de andra garagen. Det är förarbrist, det finns gott om jobb.

CitatÄr det möjligt att bara jobba kväll/helg om man har förarjobbet som ett extra vid sidan av ett vanligt kontorsjobb eller studier?

Ja det finns en handfull förare som enbart kör nattbuss samt extra vid behov brevid studier och annat.

CitatFinns det speciella listor med bara kvällar/helger eller ingår det alltid dagtjänstgöring? Är det "hoppa in vid behov" som gäller om man bara kan jobba kväll/helg?

Listorna för att bara jobba kväll är väldigt populära (mycket OB...), så där får du inte in en fot. Däremot kan det nog finnas lediga platser på listorna för nattbuss. Finns även lista för helgarbete dagtid. Kombinera nån av dessa med lite extraknäck när du har tid och lust så blir det väl ganska lämpligt.

CitatÄr företagen överhuvudtaget intresserade av någon som inte kan jobba dagtid?

Absolut.

CitatJag antar att det är i morgon och eftermiddagsrusningen som det behövs mest folk dock...

Ja, men samtidigt är det många förare som inte vill köra kvällar så det finns ett behov av folk som vill göra det också.

Stinsen

Tackar för svaren. Det låter ju lovande, jag ringer runt och ser vad det ger.

Ersa

Ligger Norrtälje för långt bort?

Stinsen

Citat från: Verspieder skrivet 27 februari 2008, 18:57:58 PM
Ligger Norrtälje för långt bort?

Njae egentligen inte, jag bor i Uppsala. Men går det att hitta något i Uppsala så är det ju intressantast med hänsyn till tid och bensinpengar att ta sig till jobbet så att säga.