en på morgonen, och en till på eftermiddagen

Startat av Jocke Selling, 25 februari 2008, 21:04:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Morgonen bestod av 807 till Norrtälje, följt av gymnasietur i Uppsala.

Här efter avsläppet vid Allianshallen.

Och så här ser bussen ut inuti

Vid ankomst garaget, stötte jag på denna som kommit från målaren

Efter rast vila var det dags för en tur till Bålsta

Här vid avgång från Kalmarsand.

Björn Ax

Har kört dom där bussarna mycket och kan inte förstå hur trånga dom är i gången.

Vi som är lite större storlek på kroppen har väldigt svårt att gå i gången. Man får gå sidleds i dom. :(

virtual1

Vid ankomst garaget, stötte jag på denna som kommit från målaren

Vad??? - vad var problemet med den här lacken sen tidigare? - eller har man bara tagit bort flygturendekalerna o ska låta den rulla någonannanstans!?

homer

Citat från: hamre skrivet 25 februari 2008, 21:17:29 PM
Har kört dom där bussarna mycket och kan inte förstå hur trånga dom är i gången.

Vi som är lite större storlek på kroppen har väldigt svårt att gå i gången. Man får gå sidleds i dom. :(

Ja de ser ju ut att vara väldigt breda fina stolar, vad kommer de sig att Swebus har kostat på sig sådan lyx?? dessutom inte de vanliga tyget!

Björn Ax

Citat från: homer skrivet 25 februari 2008, 22:09:43 PM
Ja de ser ju ut att vara väldigt breda fina stolar, vad kommer de sig att Swebus har kostat på sig sådan lyx?? dessutom inte de vanliga tyget!

Dom har gått på arlanda 801 förut och gör det nog idag med litegranna när man inte har tillräckligt med 50xx ledare som är ombyggda.

Turisterna som åker till U-a ska väl sitta skönt så dom kommer tillbaka. :)

Jocke Selling

Vad??? - vad var problemet med den här lacken sen tidigare? - eller har man bara tagit bort flygturendekalerna o ska låta den rulla någonannanstans!?
[/quote]

Den såg ut att blivit hellackad, och idag stod den uppstripad

Är det dock inte en annan röd nyans än tidigare?

Oskar A

Citat från: JoSe skrivet 26 februari 2008, 20:48:55 PM

Den såg ut att blivit hellackad, och idag stod den uppstripad

Är det dock inte en annan röd nyans än tidigare?

Då var det som jag misstänkte. Jag fotade ju 6230 för några veckor sedan och upptäckte senare att den röda nyansen var ljusare än hos övriga Flygturen-vagnar där nyansen är vinröd. Bifogar bild på 5935 före omlack för att visa skillnad.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jocke Selling