F.d. Post/Swebus-vagn??????????

Startat av Janne Rickman, 24 februari 2008, 10:23:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 februari 2008, 10:25:54 AM
En gammal Holmsundsbuss ur sista serien innan man köpte Säffle till den trafiken, mao inv nr 7709

jag har 7674 noterad

Ersa

Sergey, Russia

Citat från: Janne Rickman skrivet 24 februari 2008, 10:23:05 AM
http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=9048

/Janne
Hello! I am the author of this photo. If you have any questions about Russian life of this bus, please, write them in English, and may be I can answer them.

P-J.E

Har kollat fordonen 7674,7675,7709,7710. dessa är likadana karosser
så en av dessa bör det vara.endast 7674 hade Nr plåten i stötfångaren,
övriga satt ovan

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 24 februari 2008, 11:41:51 AM

Bussmicke hittade 7674 i Söderhamn -95:
http://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/7600/Swebus_7674_Kopmantorget_Soderhamn_950529.jpg

Mickes bild måste vara tagen precis innan bussen fick Swebuslack. Man har ju satt på nya plåtar på vissa ställen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 februari 2008, 22:44:42 PM
För de som inte kände till det så var bla 7674 tänkt som reservbuss för Trelleborgs Neoplan Megaliner i början på -90 talet, den flyttades från Umeå med destination Skåne men om den var nere och vände eller om den bara hann till vst i Söderhamn minns jag inte just nu

Litade man inte från början på dessa Megaliners? Vet att det inte blev succe men inte att man var pessimistisk redan från dag 0? Måste skiljt en del i passagerarantal?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 24 februari 2008, 22:48:56 PM
Litade man inte från början på dessa Megaliners? Vet att det inte blev succe men inte att man var pessimistisk redan från dag 0? Måste skiljt en del i passagerarantal?

Det var tre bussar till tre omlopp och sådant fungerar aldrig utan någon form av reserv. Även om det skilde en del mellan denna Wiima och en Megaliner så var den ju förhållandevis kapacitetsstark.

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 februari 2008, 22:44:42 PM
För de som inte kände till det så var bla 7674 tänkt som reservbuss för Trelleborgs Neoplan Megaliner i början på -90 talet, den flyttades från Umeå med destination Skåne men om den var nere och vände eller om den bara hann till vst i Söderhamn minns jag inte just nu

Den och systern som jag tror hette 7676 med osäkerhet kom till Helsingborg och gick på linje 202 Ödåkra- Helsingborg. De gick postgula här innan en av dom gick vidare och lackades KLT vit i Kristianstad.
I branschen i 40 år

P-J.E

Dil 7676 BLO007 1982  var 2 axliga  55 pass
trafikerade Umeå-Vännäs

Ersa

Citat från: Walter skrivet 24 februari 2008, 22:39:27 PM
87 kan inte fotot var taget då bussen har Swebus dekaler.

Det har du rätt i. Jag slant nog med tangenterna när jag sparade ner bilden.
Så det blir nog i början av 90-talet, men det är nog bara Greger själv som kan exakt svara på årtalet när bilden är tagen