Huvudmeny

Svårstartad (Bild)

Startat av Oskar A, 22 februari 2008, 23:45:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Föraren hade visserligen inga problem med att starta motorn utan problemet låg snarare i att hålla motorn igång efter start. Dock fick hon ordning på det eftersom jag såg bussen varvet efter.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Konstigt, jag har också bild..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 23 februari 2008, 00:19:23 AM
Konstigt, jag har också bild..

Kan det bero på att ni "lekte" följa John??

//Niclas

Simon A

Ja det är ju inte ovanligt på de där bussarna att varvtalet sjunker på dem så att motorn har svårt att hålla igång. Skitbussar! De värsta jag sett var när en av dessa individer lade av uppe vid krönet till slottsbacken när den bromasde in för fartguppet. Bussen gick visserligen igång direkt men sånt borde ju inte få ske.

//Simon

Optimal

Man får det man betalar för

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 23 februari 2008, 00:31:06 AM
Ja det är ju inte ovanligt på de där bussarna att varvtalet sjunker på dem så att motorn har svårt att hålla igång. Skitbussar! De värsta jag sett var när en av dessa individer lade av uppe vid krönet till slottsbacken när den bromasde in för fartguppet. Bussen gick visserligen igång direkt men sånt borde ju inte få ske.

//Simon

Jo, det blir ju lite jobbigt att köra dessa. Man får sitta och hålla lite på gasen samtidigt man trycker på bromsen för att hålla dom vid liv.

//Niclas

Niclas Rosenius

Citat från: Optimal skrivet 23 februari 2008, 00:33:44 AM
Man får det man betalar för

Det är så att det är endast ett fåtal av över 40 st gasbussar som är lite mer jobbigare att få att fungera om det är dålig gaskvalite.

//Niclas

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2008, 00:34:10 AM
  Jo, det blir ju lite jobbigt att köra dessa. Man får sitta och hålla lite på gasen samtidigt man trycker på bromsen för att hålla dom vid liv.

//Niclas
Precis, men de nya är sämre att hålla igång tycker jag det verkar som(140 169) medans de äldre (170-184) är betydligt bättre på den fronten. Något stabilare i gången och fjädringen också.

//Simon

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 23 februari 2008, 00:45:17 AM
Precis, men de nya är sämre att hålla igång tycker jag det verkar som(140 169) medans de äldre (170-184) är betydligt bättre på den fronten. Något stabilare i gången och fjädringen också.

//Simon

Du menar 140 - 161 ?

//Niclas

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2008, 00:46:57 AM
   Du menar 140 - 161 ?

//Niclas
Ja, visste inte riktigt hur långt serien sträckte sig.

//Simon

Optimal

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2008, 00:37:21 AM
   Det är så att det är endast ett fåtal av över 40 st gasbussar som är lite mer jobbigare att få att fungera om det är dålig gaskvalite.

//Niclas

Aha. Okej. Trodde typ alla era Gas-Neoplan var lite sisådär

Optimal

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2008, 00:34:10 AM

//Niclas

På Bussarna som rullar hos SL så trycker man på bromsen så slutar gasen att fungera. Så man får välja å gasa eller bromsa. Dom båda fungerar inte tillsammans. Men jag vet inte hur det är med era Neoplan

76

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2008, 00:37:21 AM

//Niclas

Undertecknad blänger argt på vagn 146...

Niclas Rosenius

Citat från: 76 skrivet 23 februari 2008, 09:04:47 AM
Undertecknad blänger argt på vagn 146...

Du menar att det är svår att få i växeln när man startat motorn? Man får ju vänta några sekunder så att motorvarvet gått ner lite  ;)

//Niclas

76

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2008, 10:34:51 AM
    Du menar att det är svår att få i växeln när man startat motorn? Man får ju vänta några sekunder så att motorvarvet gått ner lite  ;)

//Niclas

Kombinerar man det med att den gärna lägger av om växeln står i neutralläge så kan det bli lite spännande. :)

Fast oftast så är den ju snäll...

Och de dagar den inte är det så lär man sig ganska fort exakt när man ska lägga i växeln. Men lite knepigt kan det bli.