Huvudmeny

Ledbussar till Gävle ?

Startat av Fredde, 22 februari 2008, 18:54:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Hej!

Enligt Medborgarkontoret samt ledande politiker i Gävle ska kollektivtrafiken utvecklas framöver med bla bättre framkomlighet i Gävle City samt fler ledbussar from hösten 2008, är det någon som ev kan tänkas ha koll på vilka individer som avses flyttas hit framåt höstkanten för några nya vagnar tror jag inte kommer när det bara är ca 2 år kvar på perioden före nästa upphandling?

//Fredde

jocke

Kanske något från ekerö, swebus tappade väl trafiken där.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fredde

Vilka individer finns där då ? Det är ju krav på låggolv!

//Fredde

Fredde

Skulle inte tro att det finns låggolv att flytta från SL-områden till Gävle. De som finns på Ekerö är ju bla. 5500-5509, men dessa är normalgolvade från Säffle.

Fredde

Gävle har krav på låggolv från framdörr till mittenutgången på alla stadsbussar i dagsläget. Dock antager jag att det blir krav på genomgående låggolv i nästkommande upphandling samt att det blir fler stomlinjer å det tror jag det blir mot Hagaström då resandet ökar mycket åt det hållet (idag går lokallinje 12 dit)!

//Fredde

homer

Märsta har väl några gamlingar från Göteborg

Walter

Citat från: homer skrivet 22 februari 2008, 22:03:32 PM
Märsta har väl några gamlingar från Göteborg

Och om du skulle ha missat det så har man redan lackat om ett par x-göteborgare som sedan inte rullade många metrar innan Gävle dömde ut som och dom förpassades tillbaka till Stockholm. Vet inte om dom är i trafik igen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter Öden

Hej !

Walter menade väl i sitt senaste inlägg 4600 och 5012 som väl kom till Kallhäll,
5012 har ju gått en del i trafik sen den kom till Gävle men däremot inte 4600.
Har någon sett nämnda bussar i trafik ? Bilder ??

Mvh Peter Ö

homer

Citat från: Walter skrivet 24 februari 2008, 00:32:55 AM
Och om du skulle ha missat det så har man redan lackat om ett par x-göteborgare som sedan inte rullade många metrar innan Gävle dömde ut som och dom förpassades tillbaka till Stockholm. Vet inte om dom är i trafik igen.

Jo visst har har jag sett de, men Märsta använder ju sina så dom är väl i bättre skick kanske