Bilder på varvet i idag.

Startat av Möllers, 20 februari 2008, 20:31:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Jo var i varvet idag med fotade lite med  8)

aps

Optimal

Möllers

Japp har jag Optimal.
Snyggt aps.

Optimal

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 februari 2008, 21:28:57 PM
Japp har jag Optimal.
Snyggt aps.

Mycket trevligt. Förstod det. Mycket snyggare bilder

Möllers

jo Tack  :)
Svåraste med min Canon är ner det rör sig då blir det inte alla bra är bara ner det står stilla det blir kanon bilder.
Jag tror det är ISO talet som gör det blir lite sudigt bilder ibland,

Cyklisten

Jag använder ISO 400, nästan alltid, det funkar bra när det är lite mörkare och ger nästan inget brus (på min 350D). Blir det bättre väder så höjer jag bländarvärdet eller minskar slutartiden istället för att ändra på ISO-talet. Men allt beror på vad man fotograferar och vilka effekt man vill uppnå.

Möllers

aha det ska jag komma ihåg till imorgon.
bländarvärdet  är väl hur ljust det ska bli på bilden  ???

Simon Bertilsson

Citat från: Cyklisten skrivet 21 februari 2008, 02:24:51 AM
Jag använder ISO 400, nästan alltid, det funkar bra när det är lite mörkare och ger nästan inget brus (på min 350D). Blir det bättre väder så höjer jag bländarvärdet eller minskar slutartiden istället för att ändra på ISO-talet. Men allt beror på vad man fotograferar och vilka effekt man vill uppnå.

ISO 400 ger en del brus på 350D, men ska man förminska bilderna så stör det inte så jättemycket. 200 var vad jag brukade försöka hålla mig till när jag använde den. Idag använder jag 40D, och kan gå lite högre med samma brusnivå.

Möllers

nu är det dimma ute ska man ha ISO 800  ???

Henrik N

Du får pröva dig fram :) Är det stillastående objekt så räcker 400 långt..

Henrik N

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 februari 2008, 21:33:31 PM
jo Tack  :)
Svåraste med min Canon är ner det rör sig då blir det inte alla bra är bara ner det står stilla det blir kanon bilder.
Jag tror det är ISO talet som gör det blir lite sudigt bilder ibland,
Det är inte ISO som gör att bilden blir suddigt, det är slutartiden och hur stadigt du håller kameran..

Möllers