Bilder från min Skåneresa

Startat av Dan Henriksson, 20 februari 2008, 17:55:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Jag har tillbringat några dagar i vårt oerhört vackra och trevliga sydliga landskap. Fokus låg på stora fåglar (= örnar), men självklart kunde jag inte låta bli att ta några bussbilder också!

Veolia Transport 2350 lämnar huvudgatan och svänger ner mot busstationen i Sjöbo.

Veolia Transport 2418 vid Tomelilla station.

Veolia Transport 2333 i Brösarps backar.

Veolia Transport 2346, morgon vid Sjöbo busstation.

Hälsningar Danne H

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Citat från: Dan Henriksson skrivet 20 februari 2008, 17:55:20 PM
Jag har tillbringat några dagar i vårt oerhört vackra och trevliga sydliga landskap. Fokus låg på stora fåglar (= örnar), men självklart kunde jag inte låta bli att ta några bussbilder också!

Veolia Transport 2333 i Brösarps backar.
Hälsningar Danne H

Väldigt snygga bilder måste jag säga, särskilt denna gillade jag

Jona

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 20 februari 2008, 18:42:15 PM
Väldigt snygga bilder måste jag säga, särskilt denna gillade jag

Japp det gjorde jag också. Så där ska en miljöbild se ut. Dom andra bilderna går inte av för hackor häller.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Stefan P

Hej

Fina bilder. Finns det många bussar kvar av DAB karossen av den typen man ser på bilden.

mvh Stefan P

Rickardo

Kan bara instämma!

Kanonbilder...

Mvh Rickardo

Dan Henriksson

Tack ska ni ha, kul att ni gillar bilderna!  :)

Danne

christianm

Citat från: Dan Henriksson skrivet 20 februari 2008, 17:55:20 PM

Veolia Transport 2418 vid Tomelilla station.

Mycket snygga bilder! På den här ser jag en fågel men det ser inte ut som en örn  :). Har du lagt upp örnarna någonstans där man kan se dem också?

Dan Henriksson

Citat från: christianm skrivet 21 februari 2008, 14:51:00 PM
Mycket snygga bilder! På den här ser jag en fågel men det ser inte ut som en örn  :). Har du lagt upp örnarna någonstans där man kan se dem också?

Tackar, tackar! Nej, den ser lite liten ut för det! Jag ska lägga in nya bilder i mitt webbgalleri, men under tiden kan man se dem på Skof:s hemsida, klicka på Galleri från Svalan.  :)

Länk: www.skof.se/

Hälsningar Danne

Mikael T Nilsson

Tack för mycket trevliga miljöbilder!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Simon Bertilsson

Riktigt bra färger och skärpa!

Angående dabarna, så har Veolia Eslöv en som går på 436, 474 och 470 lite då och då. Det jobbiga med den är att den vibrerar något extremt när den går på tomgång. Annars är den rätt fin att åka.

Jeppe Hagelbäck

Tack för fina bilder, den på 2346 är min favorit.

buss-tobbe

Jag håller med dig Jeppe 2346 är nog också min favorit.....

Dan Henriksson

Tack för era kommentarer!  :)

/Danne H

Viktor