Huvudmeny

Div. bussar och bolag

Startat av Stefan P, 20 februari 2008, 16:46:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej 

Jag söker uppgifter om de bussar Edlunds Trafik hade, när Swebus tog 96 eller 97.
Både bilder och vart de tog ivägen, vilka bussar det var.
Extra trevligt vore det med en bild på buss med reg.nr. LDY 758, en Kutter.

När startade Swebus Express i den form de är i dag.

mvh Stefan P

Stefan P

Hej

Vi försöker en gångg till.

mvh Stefan P

Volvotoken

Kul med fler personer som är intresserad av Edlunds

Kan tyvär inte hjälpa dig med dina frågor men vet på ett ungefär vilka bussar som fanns hos Edlunds 87-90 då min Far jobbade där då.

LDY 758  var under en period den buss som Pappa hade ansvar för och körde... Det var en Kutter 9 (som Edlunds flesta linjevagnar på 80talet) Den var systervagn med LEJ 928 men hade höga ryggstöd istället för låga och om jag minns rätt så hade den därför 4 platser mindre än LEJen Båda var 13,10 långa och var längst i vagnsparken då i slutet av 80-talet  De var dessutom dom sista Kutter 9 som levererades till Edlunds (1983 )   1987 köpte Edlunds sin sista Kutter en Deca 320 (MTG 915)
1989 Började Hasse Edlund att förnya vagnsparken  genom att köpa in Vest bussar och först på plats var en 9800 cm Liner 320 bygd på Scania K93CLB  (OCC 012)

Edlunds hade alldrig några nr på bussarna utan dom namngavs efter  bosktäverna i reg numret.

Stefan P

Hej 

Tack för en bra början. Är intresserad av dessa pga. av jag arbetar i Östhammar med folk som förut har arbetat åt Edlunds, gick sen över till Swebus.

mvh Stefan P