Huvudmeny

Din tur gör det igen.

Startat av Jona, 19 februari 2008, 21:48:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Som ett led och öka antalet resande på bussarna i Y-län så dras vissa turer eller linjer in vid tidtabellskiftet i juni. (OBS ironi)

http://www.dintur.se/nyheterinfo_wpt.asp?id=394

Förstår inte detta med att dra in turer och försämra turutbudet år efter år. Samtidigt som man skrämer bort dom få resande man har genom att höja biljettpriser och göra resor med anslutande linjer omöjliga för att den buss du åker med kommer in 2 - 10 min senare efter att alla andra turer avgått.

Jag blir så less. Som tur är berör det inte mig sådär direkt. Blir lång resväg Kälarne - Sundsvall sedan. Antingen via byte i Östersund eller via Stugun där man byter till linje 40 åker till Hammarstrand och där byte till Linje 30 mot Sundsvall.

För några år sedan hade jag ingen önskan och ha vare sig bil eller körkort men för varje år ökar mitt sug.

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Linje 201 mellan Härnösand och Sundsvall dras in på helger. Blir det bara Norrlandskusten kvar sedan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 februari 2008, 21:50:31 PM
Resandet över Länsgränsen på 28:an har ju aldrig varit speciellt stort, och sedan ett par år ska det ha minskat ytterligare.

Jag förstår att allt har sina själ. Men det som gör mig besviken är att varje indragning och minskning av trafik minskar resande. Som i sin tur leder till nya indragningar och minskad trafik på andra ställen. Denna så kallade Onda spiral, moment 22 eller vad man vill kalla det leder för eller senare till att man blir sittande hemma eller måste resa per apostlahästar. Alternativt blir man tvungen och köpa körkort och bil.

Nu när allt ska vara så miljömässigt så är det fel och dra in trafik. Nä istället borde man utöka trafiken, se över så att byten fungerar, sänk priset ytterligare för kort-resande.

Man får inga nya kunder med indragen trafik.

/J
MVH Filosofen Jona