linje15 Sundbybergslinjen

Startat av Nils-Bertil, 19 februari 2008, 21:42:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nils-Bertil

Hej !
Behöver hjälp med att reda ut en sak.
Har äntligen fått ett rum där jag kan ha mina samlade saker. Idag plockade jag fram en skylt som suttit på en buss på linje 15, den linjen som SJ körde efter att spårvagn linje 15 lagts ner. (aug -59)
På skylten står att linjen trafikerade Villagatan på sin färd mot Esplanaden. Har sökt efter Villagatan på kartor på nätet, men hittar den inte. Har den försvunnit???
Kan någon hjälpa mig med hur det egentligen förhåller sig.
mvh/nils

Jonas Gustafsson

Ha, jag svarar innan stockholmarna... ;D
Efter att ha konsulterat Stockholms spårvägars karta från -64 kan jag säga att södra delen av Ursviksvägen hette Villagatan på 60-talet!
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

yngrot

Det var bra :) visa dem vilken sida som är framsidan :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nils-Bertil

Hej
Det var det jag fick för mig. Hade en skolkompis och nån annan som bodde på Villagatan och jag är säker på att det var på den södra delen av nuv Ursviksvägen dom bodde, så tack för hjälpen
mvh/nils