Ett gäng SL-bilder från helgen

Startat av Marc, 18 februari 2008, 19:04:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Denna helg blev det aktivitet på hemmaplan.
Knappt hade jag satt mig i bilen hem på fredagseftermiddagen, när Radio Stockholm meddelade stopp i T-banan pga rökutveckling. Bara att svänga av nästa avfart till Björknäs garaget, få tag på Karsten som turligt nog satt reserv och iväg med två bussar.

Här banar vi oss fram till Karlaplan, dit man valt att omleda allt folk.

Tyvärr så var det en hemsk aktivitet på platsen, så att ta fram kameran under färd var omöjligt. Framme vid Mörby tog jag dock en 2 minuters break. Skyltningen 14 Fruängen förstördes fint när jag lade in en ny destination...nåja folk hittade mig ändå.

Senare på kvällen fick det bli en liten tur på 410an.

Lördagen började i ottan med matarbuss på norra Värmdö. Här är jag på väg ner till Lillsved, samtidigt som luften gick ur framvagnen.

Klassisk bildvinkel...även jag får köra rondelldansen ibland!

Lördagen avslutades med att ta några små lokala rundor i Nacka.

Söndagen tillbringades på helt annan ort uppe i Roslagen

och en middagstur med Ålandsfärjan till Mariehamn!

Slut på helgen och åter till studion!

MGA

Mycket trevliga bilder Marc.
Kul med Blekinge vagnarna på Ersättningen.
///
MGA

Tobbe

Alla bilder var fina men den här tycker jag bäst om

Bussmicke

Instämmer, morgonbilden var bäst men vad menas med rondelldansen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Peter Erret förklarade det linjen kör genom en massa rondeller...tydligen ingen populär linje
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon A