Huvudmeny

Tre till från -83

Startat av Greger Larsson, 17 februari 2008, 22:52:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Broman

Många fina bilder i kväll!
Var är de 2 sista tagna någonstans?

Greger Larsson

Citat från: Ulf Broman skrivet 17 februari 2008, 23:08:40 PM

Tack för det. Tyvärr är nog inte färgerna vad dom borde på de två nedre bilderna, hursomhelst är dom från Uppsala resp Rimbo.

/GL

Niklas Bygdestam

Citat från: Greger Larsson skrivet 17 februari 2008, 22:52:48 PM

Citat från: Greger Larsson skrivet 17 februari 2008, 23:21:37 PM
Tack för det. Tyvärr är nog inte färgerna vad dom borde på de två nedre bilderna, hursomhelst är dom från Uppsala resp Rimbo.

/GL

Även om det är lite skymt bakom träden så ser man faktiskt stationshuset i Uppsala bakom träden :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Citat från: Greger Larsson skrivet 17 februari 2008, 22:52:48 PM

Kanske lite OT. Men jag kan inte låta bli att konstatera att man ser en Ford Taunus 17M som skymtar fram till höger. Det verkar till och med vara den fina generationen som kallas P3 som har runda baklysen :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Rost

Och  blev  väl  kvar  på  "ön"  fram  till  och  med  1993, var  det  väl?

/Peter

Peter Rost

Ersa

Citat från: Ulf Broman skrivet 17 februari 2008, 23:08:40 PM

Den sista bilden ser bekant ut. Jag har för mig att Staffan fotat samma buss på samma plats i samma vinkel, och i bildtexen på hans bild står det då Kårsta. Men då Greger skriver att denna fotoplats var Rimbo får vi väl lita på hans minne. Skyltningen 659 betyder iaf linjen Kårsta-Rimbo som ersatte Roslagsbanans norra del kring 1981.

Det var billigt med tysk äppelkaka med vaniljsås och kaffe på Tempo-Åhléns, ser jag. Körde firman med dubbelnamn ett tag? På www.ahlens.se står att läsa: "1985 omprofilerades samtliga varuhus till Åhléns".

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 18 februari 2008, 05:36:17 AM
Den sista bilden ser bekant ut. Jag har för mig att Staffan fotat samma buss på samma plats i samma vinkel, och i bildtexen på hans bild står det då Kårsta. Men då Greger skriver att denna fotoplats var Rimbo får vi väl lita på hans minne. Skyltningen 659 betyder iaf linjen Kårsta-Rimbo som ersatte Roslagsbanans norra del kring 1981.

Nej, jag har aldrig fotograferat denna buss. Har jag lagt ut bild på den så är det någon som skickat mig den och bett mig lägga ut den och bildtexten är då naturligtvis enligt vederbörandes uppgifter. Men jag har inget minne av att jag fått en sådan bild heller.

Ersa

Jag har förväxlat två bilder. Gregers bild ovan är utlagd tidigare, och är på min dator sparad som "H52 4768 Kårsta 840727" av mig. Det var istället H82 6779 som Staffan fotat i Kårsta 820322, men framifrån.

Peter Öden

Hej !

SJ 1402 har oxå tidigare varit placerad i Gävle !

Mvh Peter Ö

Stefan P

Hej

Den SL- lackade bussen vad är det för kaross och underdel.

mvh Stefan P

Björn Forslund

Volvo B58 /Hägglund, SL typ H52. Samma generation som SJ-bussen 1402.