Huvudmeny

Agape Buss

Startat av Martin Maltkvist, 16 februari 2008, 23:49:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Efter att ha nått till Fristadstorgets ena kant möttes jag av denna buss som gav ett aningen risigt intryck, detsamma gällde förarens attityd. Jag undrade vart bussen hörde hemma och på rågan om vad bolaget kontrade han med en motfråga och undrade om det har någon betydelse, vidare hänvisade han till yrkestrafikmärket som på denna buss satt på sidorutan.
Intressant är att denna CBR anger denna buss som avställd och 20070425 som förvärvsdatum så det är något som inte stämmer.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

he he he, Är det nå´t som stämmer med det där sk. bolaget?
Kolla min hemsida, fler Agapébidler finns..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 17 februari 2008, 00:05:14 AM
he he he, Är det nå´t som stämmer med det där sk. bolaget?
Kolla min hemsida, fler Agapébidler finns..
Jo jag har sett dina bilder på övriga fordonen och de bussarna är allt annat än risiga, det enda som ser någorlunda bra ut är Eurolinern men så har den ju också tillhört Westin...
Bryr de sig ens om bussarna i det bolaget? Det som irriterade mig mest var förarens ovilja att nämna namnet på bussbolaget och varför har jag frågat mig själv under kvällen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Lulebjörnen

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 16 februari 2008, 23:49:24 PM
Efter att ha nått till Fristadstorgets ena kant möttes jag av denna buss som gav ett aningen risigt intryck, detsamma gällde förarens attityd. Jag undrade vart bussen hörde hemma och på rågan om vad bolaget kontrade han med en motfråga och undrade om det har någon betydelse, vidare hänvisade han till yrkestrafikmärket som på denna buss satt på sidorutan.
Intressant är att denna CBR anger denna buss som avställd och 20070425 som förvärvsdatum så det är något som inte stämmer.
Hahaha  ;D...tufft initiativ att knalla fram till en snubbe i en sunkig Neoplan och undra saker...ett bra sätt att få en smäll på truten om det vill sig illa...

...snubbar i risiga Neos kan heta något med 11 konsonanter i efterrnamnet - och är inte intresserade av...frågor  :o...

Be Careful Out There - även i Eskilstuna  ;)...

Martin Maltkvist

Citat från: Lulebjörnen skrivet 17 februari 2008, 01:10:46 AM
Hahaha  ;D...tufft initiativ att knalla fram till en snubbe i en sunkig Neoplan och undra saker...ett bra sätt att få en smäll på truten om det vill sig illa...

...snubbar i risiga Neos kan heta något med 11 konsonanter i efterrnamnet - och är inte intresserade av...frågor  :o...

Be Careful Out There - även i Eskilstuna  ;)...
Denne förare såg inte ut att vara utrikisk men skenet kan ha bedrogit, sunkigare gummihjuling har jag aldrig sett i verkligheten och hoppas att jag aldrig behöver återse den där saken.

Hälsningar
/Martin

Peter Öden

Hej !

PJW 623 är enligt CBR avställd 08-02-06 !

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Bussen verkar vara frekvent gäst i stan, fotade den själv i samma stad..
(Fd. Interbus 94) Då reggad på Agapé Konsult, nu på Agapé Buss

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 27 februari 2008, 23:33:38 PM

Härligt med nutidshistoria ty den bussparkeringen är borta sedan en tid tillbaka.

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Aha, var parkerar de nu då?
//Bussmicke.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 27 februari 2008, 23:47:35 PM
Aha, var parkerar de nu då?
Vanligats verkar vara fickan utanför Stadshotellet på Hamngatan men de kan även stå vid Rademachersmedjorna och en gång såg (och fotade) jag en Carrus från Karlbergs Biluthyrning som hade ställt sig på ord. hållplats för stasbussar mot Torshälla och Skiftinge. Vår representant från Axelssons Turisttrafik ställde sig en gång vid Busstationen och detsamma hade en vagn från Skelleftebuss gjort, lite okonventionellare variant var när en Setra från Delfinbuss hade ställt sig utanför Tingsgården i Gamla staden.

Hälsningar
/Martin

Taunusch

Platsen där Bussmicke fotograferat pärlan heter för övrigt Rådhusbron och inget annat!  ;)