Huvudmeny

Näckrosbuss 6548...

Startat av Bussmicke, 16 februari 2008, 23:20:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Jag vet att bilden lutar en del men ni får leva med det.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

;-)

Bussmicke

Jag vet, det är ju bl a. Norrköping vi ser.. ;)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Varför bytte dom skyltskåp på den, till vad som verkar vara ett äldre :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Leif D

Citat från: jocke skrivet 16 februari 2008, 23:43:00 PM
Varför bytte dom skyltskåp på den, till vad som verkar vara ett äldre :)

Därför att Broose bandskyltsystem nog är bra, men kräver allt för mycket underhåll och dyra reservdelar, för att funka i den icke materiel-underhållande busstrafiken i Sverige.
Dessutom försvann ju bussen från den stad där den ursprungligen köpts in, varför man skulle fått kosta på nya band. Dessa automat-skyltband hörde dessutom inte direkt till den billigare sorten att köpa. Dessutom vill jag minnas Broose lade ner tillverkningen av dessa skyltsystem, för att satsa på matrisskyltar.

Att man satte dit 7-segmentsskyltar, berodde nog på att man helt enkelt tog skyltar från andra slopade bussar.

Vill minnas att skylttillverkarna en gång i tiden sa att elektroniska skyltar va så bra att de skulle kunna användas i flera generationer bussar.
Förvisso har det kanske hänt någon gång att de flyttats, som här, men ja tror de flesta av oss inte riktigt tror på det.....
;-)

Bussmicke

Men håll med om att det gamla rullbandet med gula siffror var snyggt!
//Bussmicke.

Nupski

Citat från: Bussmicke skrivet 17 februari 2008, 00:15:52 AM

Inte lika snyggt som de i Göteborg med vita siffror med blå text iof så är jag blåvit intill märg och ben.

Peter Öden

Hej !

Fina bilder på riktiga Scania ledbussar !!

Mvh Peter Ö

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 17 februari 2008, 00:15:52 AM

Japp + att det syns tydligare.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina