Äntligen sol i Skåne! [Ängelholmsbilder]

Startat av Bernt Talbrant, 14 februari 2008, 23:35:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Så kom det då en dag med sol från klarblå himmel även i Ängelholm - jag minns inte när det var så fint väder här senast. :D  I detta vackra väder passade jag på att knäppa några bussbilder i eftermiddag. Absolut inget märkvärdigt, bara vanlig skånsk vardag. Det var ju ett tag sedan jag terroriserade er andra forumiter med detta.  8)

Isaksson Karlsson XFM938 på Industrigatan som linje 507 till Svenstorp.

Isaksson Karlsson XGN191 på den nedläggningsbeslutade Skåneexpressen 12 mot Helsingborg, även den fotograferad på Industrigatan.

Arriva 6845 på Järnvägsbron som linje 2.

Isaksson Karlsson XGN261 svänger just från Industrigatan in på Järnvägsgatan som linje 513 till Pomona och Båstad.

Arriva 6399 på linje 1 på Åsbogatan efter att just ha korsat Östra vägen

Arriva 6452 ersatte idag 6400 på linje 1 och passerar här Åsboskolan, ett namn som klingar mycket välbekant för en boråsare. Min högstadieskola hette nämligen så - numera är det dock Borås stads fullmäktigehus.

Swebus 4886 på Östra vägen.

Arriva 6846 på Östergatan på väg mot stationen som linje 2. Denna och 6845, d v s två av de tre f d danskarna, har fått gul film i skyltskåpen för att få den vita texten att se gul ut. Verkar nästan lite onödigt...

Arriva 6844 på Östergatan som förstärkningsbuss till Skälderviken på linje 2.

Bergkvarabuss 057, som var pimpad under en tid, kommer på Östergatan som linje 510 från Klippan.

Swebus 6704 vid stationen innan avgång mot Höganäs på linje 225.

Bussmicke

Ahh, glömde jag säga att det var härliga bilder?
Jo tydligen, det är ett tag sedan du lade ut dessa och jag säger det nu istället.
Ängelholm måste besökas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 14 februari 2008, 23:35:09 PM
Arriva 6846 på Östergatan på väg mot stationen som linje 2. Denna och 6845, d v s två av de tre f d danskarna, har fått gul film i skyltskåpen för att få den vita texten att se gul ut. Verkar nästan lite onödigt...

Nej, enhetligt är ju viktigt i detta län! Sådana hemska saker som vit text innebär att folk blir förvirrade!  ;)  (Obs! Ironi)
Kul lösning på "problemet" iaf!  :D

yngrot

Tyckte väl att jag kände igen det  :)   Pomona låter ju sydländskt värre :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter L

Citat från: yngrot skrivet 07 maj 2008, 13:30:05 PM
Tyckte väl att jag kände igen det  :)   Pomona låter ju sydländskt värre :D

Visst gör det - fast det ligger inte i södra Ängelholm...  ;)

Tacka vet jag förr, då Pomona trafikerades med stadsbusslinje 1 (med Södra Utmarken som andra vändhållplats). När det begav sig på det sena 70-talet kördes denna linje främst med en Volvo B58/Van Hool i Margretetorpsbussarnas stilenliga lack. Många år sedan nu. :'(