Orusttrafikens ersättningstrafik för spårvagn (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 14 februari 2008, 16:45:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Under några dagar har spårvagnstrafiken på linje 3 mellan Vagnhallen Majorna och Marklandsgatan ersatts av buss några timmar mitt på dagen p.g.a. spårarbeten.

Ersättningstrafiken har körts av Orusttrafiken. I måndags var det nummer 30, 72 och 211 som tjänstgjorde. Här ett kronologiskt bildsvep (jag promenerade från Vagnhallen Majorna till Klintens väg och tog mig sista biten till MG med OT 30.

När jag tagit denna bild och bussen kört iväg såg jag att det satt en dam vid spårvagnshållplatsen och väntade, trots stora skyltar. Jag upplyste henne om att hon skulle få vänta i 4 timmar på spårvagnen om hon satt kvar där hon gjorde, samt var hon skulle stå för att komma med bussen...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jeppe Hagelbäck

Sedär 211, en gammal Landskronabuss, trevligt, trevligt!

Jonas Gustafsson

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 14 februari 2008, 21:46:18 PM
Sedär 211, en gammal Landskronabuss, trevligt, trevligt!

Rester av dekaler med text "Centrum <->Stationen" är fortfarande synligt på sidorutora baktill.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 14 februari 2008, 21:56:11 PM
Rester av dekaler med text "Centrum <->Stationen" är fortfarande synligt på sidorutora baktill.
//Jonas
Slut på fönsterputsmedel i Henån?  ;)
Vet du var dessa (208-211, 220) är placerade idag? Även 231 hade jag uppskattat en placering på.

Patrik Henriksson

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 14 februari 2008, 22:08:14 PM
Slut på fönsterputsmedel i Henån?  ;)
Vet du var dessa (208-211, 220) är placerade idag? Även 231 hade jag uppskattat en placering på.

Samtliga tillhör Stenungsund.