Huvudmeny

Jobbdag 2008-02-13

Startat av Björn Ax, 13 februari 2008, 22:49:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Hallå där.

Ännu en dag avklarad och lite mera pengar intjänade. :)

Började köra 1:an från Gottsunda mot Ärna med en scania:

Som vissa kanske vet så är våra scanior inte dom snyggaste och välvårdade bussar som finns:

Sen körde jag 9:an från Norra årsta till Stabby:

På denna körning fick jag en utav dom nyare bussarna vi har. Himla sköna att köra. :)

Sen tog jag ett kort på våra fina skyltar i toaletterna på ändstationen i norra årsta:

Slutade tjänsten 21:30. Då var man lite slut. :)

// Hamre

yngrot

Ser Neoplan och MAN bättre ut??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon A

Citat från: yngrot skrivet 14 februari 2008, 00:17:35 AM
Ser Neoplan och MAN bättre ut??
Nja, det är en definitationsfråga. De flesta Neoplaner och MAN:ar har kvar den luckan på vänster sida som alla korta Omnicity vagnar har tappat. Men på sistone har jag sett rätt många Neoplaner som har fått en ny lucka på allehanda ställen i den otroligt snygga(ironisk) beige färgen. Så helhetsintrycket tycker jag säger att Scaniorna är snyggare men jag tycker dessutom modellen är snyggare än Neoplan också.

//Simon

Ersa

Lacken på Omnins "kofångare" verkar lossna enbart av fartvinden, beroende på hur seriöst lackade de är, men den där luckan lär nog inte ha blåst bort av sig självt...  ;)

homer

Citat från: Verspieder skrivet 14 februari 2008, 21:50:13 PM

Lacken på Omnins "kofångare" verkar lossna enbart av fartvinden, beroende på hur seriöst lackade de är, men den där luckan lär nog inte ha blåst bort av sig självt...  ;)

De där är väl ett ställe som slits väldigt hårt av borsttvättarna lackad plast är alltid sämre än lackad plåt

ang, sista bilden, var ligger DAM toan då? 8)

yngrot

Finns det nån vettig anledning till en sån lite lucka därfram?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina