Swebus låter för mycket

Startat av blubb, 12 februari 2008, 07:06:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Citat från: blubb skrivet 12 februari 2008, 07:06:41 AM
http://sydsvenskan.se/lund/article300389.ece  :-\

;D Knasigt!

Men vad ska man göra? Är säkert samma gnälliga småbarnsföräldrar som gnäller om miljön och skriker i högan sky om bussen är fem minuter se´n, som nu gnäller över detta... ;)

//Danne

Hagri

Det finns bara två saker att göra. Få tyst på eländet eller flytta till ett ställe där inga bostäder finns. Det är lätt att ha synpunkter på vilka störningar andra skall ha i sitt boende, men hade vi accepterat samma sak själva? Sedan var det en bostadsrättsförening vilket gör att de antagligen oroar sig för värdeminskning på sitt boende.

Niklas Bygdestam

Det är lätt för oss att tycka att det är löjligt. Vi diggar bussar och tycker väl kanske att allt som har med bussar att göra är himmelriket. Flyttar man till en fastighet bredvid ett bussgarage så får man självklart räkna med buller från bussar vare sig man gillar det eller inte. Men när man flyttar dit så räknar man nog med det buller som finns då man flyttar dit, dvs motorljudet från själva bussarna. Börjar någon klaga på det så är det bara att flytta därifrån

Men nu handlar det om ett nytt ljud som inte fanns när man flyttade dit. Det är alltid känsligt när det lägggs till nya ljud i en omgivning. Om ljudet är jobbigt så förstår jag klagomålen. Värst är det om någon kanske sover på dagen för att de jobbar på natten och ständigt blir väckta av den här sortens ljud. Då förstår jag om de kan bli arga
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.