Huvudmeny

Helgrapport i 8bilder

Startat av Marc, 11 februari 2008, 19:54:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Verkade som arbetsskildringen från förra helgen uppskattades, då får det bli en uppdatering från denna helg.

Helgen som gick var ett riktigt plockepinn och variation mellan både långa och korta turer. Började redan på fredageseftermiddagen med att åka ner till garaget och köra lite folk från Furniture Fair på Mässan.

Tur hade jag också, Interbus 534, garagets nyaste (och största) pärla och en grupp med norskor... Kan det bli bättre?

På lördagen blev det tidig väckning, avresa 0715 från Cityterminalen med SPIF, Postens Idrottförening på en 2 dagars till Borlänge. Ett tappert gäng som skulle ut och åka 10km skidor i de blöta Dalaskogarna.

Resan gick (spikrakt) upp till Borlänge, nåja... Vi råkade få med oss en fripassagerare som skulle på dagsutflykt till Romme Alpin, han missade de 7 bussarna som gick dit och snäll som min reseledare var tog han med killen (utan min vetskap). Jag borde ha anat något när han ställde in pjäxbagen! Blev att svänga in till Romme och dumpa honom där...jag hann inte ens få en gratis frukost på stället innan vi fortsatte till Borlänge. Udda bild från hotellrummet.

Veolia stod för transporterna mellan hotell och skidanläggning, själv låg jag standby om det skulle bli mycket folk...och det blev det!
Behöver jag ens säga att det var halt!?

En långväga gäst med postisar från Norrland.

Klockan slog 1330 vi upptäcker att arrangören bara beställt buss fram till nu. Veoliakillen var tvungen att åka hem, så istället gick jag in som shuttleförare på eftermiddagen. Min buss var dessutom för liten, så vi bytte buss och jag tog plats i Veolia 2323. Härligt med gott samarbete säger jag bara!

Blev 4 varv innan alla var nere i stan igen, 2323 var riktigt rolig att köra. Mycket piggare än en Neoplan...

Så blev det söndagmorgon igen...alldeles för tidigt efter att från sängen hört  Borlänges nattliv från alltför nära håll. Hemfärd!

Väl i Stockholm var det bara att fortsätta resan ut  till Sånga Säby kursgård och hämta ett "helt underbart galet" gäng ungdommar från ett RFSL läger. Sällan jag skrattat så gott på en resa...men det är en annan historia!

Walter

Citat från: Marc skrivet 11 februari 2008, 19:54:57 PM

Hur kommer det sig att man bara märker upp Göteborg och Stockholm när man även har verksamhet i Malmö?

Trevligt reportage
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Marc

Citat från: Walter skrivet 11 februari 2008, 20:03:36 PM
Hur kommer det sig att man bara märker upp Göteborg och Stockholm när man även har verksamhet i Malmö?

Trevligt reportage

Tack!

Ja, det känns nog som om Malmö fastnade bakom ett galler denna gång!