Fråga om Volvo B9S i Hornsberg

Startat av Mikael T Nilsson, 09 februari 2008, 14:52:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Jag har noterat att det står ett antal Volvo B9S i Hornsbergshallen, bl a 6307, 6311 och 6312. Dessa tillhör Norrtälje, men står uppställda inne i hallen under skyltar med texten "Linje 70". Är vagnarna omplacerade till Hornsberg för att trafikera linje 70?

Tyvärr har jag problem med min hemsida nu, så jag kan inte visa upp några bilder från Hornsberg.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

Normalt sett är det ett antal 66-vagnar från Täby som huserar i Hornsberg för att trafikera 608 och 628C, dessa tillhör och hanteras av Täby, men är uppställda och bemannas av Hornsberg.
Om dessa även används på linje 70 skall jag låta vara osagt, men det kan säkert förekomma.
Norrtälje har haft några turer på linje 70 tidigare, men om de fortfarande har det vet jag inte säkert, de turerna har körts med bussar och förare från Norrtälje.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för uppgifterna. Såg att jag skrev fel. Det var 6607, 6609, 6611 och 6612, inte 63xx-vagnar. Dessa tillhör Täby.
Jag undrade eftersom jag antog att de garageplatser som B9S-vagnarna hade borde tillhöra Omnicity-ledvagnarna 5318-5320 och 7300-04 som brukar trafikera linje 70 på vardagar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.