En passerande utlänning och en parkerad Delfin

Startat av Martin Maltkvist, 07 februari 2008, 21:31:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

LinusA

Hur är det nu med Delfinbuss och deras eventuella koppling till Busslink?

Undrar
Linus

Frippe Fribas

Vad jag vet finns ingen koppling mellan Delfinbuss och Busslink, det är två helt olika bolag.
Delfinbuss huserade tidigare i Hornsbergsdepån, men då som hyresgäster åt Locum, Busslink är också hyresgäster hos samma värd.
Det är ungefär så nära en koppling man kan komma skulle jag tro.
Delfinbuss bor numera ute i Sollentuna hos S-Ö Buss som köptes av Delfinbuss för inte så länge sedan.
//Fredrik

LinusA

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 08 februari 2008, 06:46:26 AM
Vad jag vet finns ingen koppling mellan Delfinbuss och Busslink, det är två helt olika bolag.
Delfinbuss huserade tidigare i Hornsbergsdepån, men då som hyresgäster åt Locum, Busslink är också hyresgäster hos samma värd.
Det är ungefär så nära en koppling man kan komma skulle jag tro.
Delfinbuss bor numera ute i Sollentuna hos S-Ö Buss som köptes av Delfinbuss för inte så länge sedan.
//Fredrik

Okej, det är nog därför jag blandat ihop det. Tack för klargörandet.

Niklas Bygdestam

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 07 februari 2008, 21:31:07 PM

Försöker se vad det är för regskylt på bussen. Det är lite suddigt men jag tycker att den ser lettisk ut. Här i Uppsala har jag tidigare sett en Isuzu Turquoise som var registrerad i Estland. Den hade föresten samma färg som bussen på bilden. Jag tror inte att det finns en enda svenskregistrerad Isuzu
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Martin Maltkvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 08 februari 2008, 10:01:03 AM

Försöker se vad det är för regskylt på bussen. Det är lite suddigt men jag tycker att den ser lettisk ut. Här i Uppsala har jag tidigare sett en Isuzu Turquoise som var registrerad i Estland. Den hade föresten samma färg som bussen på bilden. Jag tror inte att det finns en enda svenskregistrerad Isuzu
Det ser ut att vara FR 3460 eller xx50.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Frippe Fribas

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 08 februari 2008, 10:01:03 AM
Jodå, den plåtade bussen har Lettiska skyltar, kombinationen av bokstäver och siffror skvallrar om det, kikar man noga ser man även en landskod "LV" till vänster om regskylten.
Jag har sett åtminstone en Estnisk Isuzu som kör för alltours, en Estnisk resebyrå/bussbolag som ofta verkar köra kineser.
Några svenska Isuzu Turquoise kan inte heller jag minnas att jag sett, marknadsförs den ens i Sverige?

Lite OT kan det nämnas att alltours även köpt en Belgisk/Holländsk (minns inte vilket just nu) Jonckheere Arrow som börjat florera här i Stockholm.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 08 februari 2008, 17:54:58 PM
Jodå, den plåtade bussen har Lettiska skyltar, kombinationen av bokstäver och siffror skvallrar om det, kikar man noga ser man även en landskod "LV" till vänster om regskylten.
Jag har sett åtminstone en Estnisk Isuzu som kör för alltours, en Estnisk resebyrå/bussbolag som ofta verkar köra kineser.
Några svenska Isuzu Turquoise kan inte heller jag minnas att jag sett, marknadsförs den ens i Sverige?

Lite OT kan det nämnas att alltours även köpt en Belgisk/Holländsk (minns inte vilket just nu) Jonckheere Arrow som börjat florera här i Stockholm.

Det kan vara denna du har sett, även om den på bilden är i Norge. Men Alltours har fler likadana. Enligt Isuzus svenska hemsida http://www.isuzu-sverige.se/ marknadsför de bara pickuper i Sverige.