Huvudmeny

Taskigt läge

Startat av Martin Maltkvist, 07 februari 2008, 20:13:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

man skulle ha varit en lapp lisa där hehe  :)

Optimal

Citat från: homer skrivet 07 februari 2008, 20:43:13 PM
de är heller ingen som dör av att bussen står på snedden

Nej, Men föraren hindrar och stör andra bilar som kanske vill köra förbi

homer

Citat från: CS skrivet 07 februari 2008, 20:42:27 PM

Gissar också att billisten får ta kostnaderna för skador i sådant här fall?

//CS

tyvärr är de nog inte så, då han stod parkerad och bussen rörde sig, då spelar en felparkering ingen roll

Möllers

kan man inte köra fram bussen sen backa in där dom står sen folket  ???

homer

Citat från: Optimal skrivet 07 februari 2008, 20:44:34 PM

ja och den parkerade bilen stör bussen...

ekorrhjulet snurrar...

CS

Citat från: Optimal skrivet 07 februari 2008, 20:44:34 PM

Nej, det är billisten som hindrar och stör andra bilar genom att ställa sig på busshållplatsen, inget annat.

Optimal

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 februari 2008, 20:44:12 PM
man skulle ha varit en lapp lisa där hehe  :)

Slapp fisa

Nej

Parkeringsvakt då ;)

homer

Citat från: CS skrivet 07 februari 2008, 20:46:47 PM
Nej, det är billisten som hindrar och stör andra bilar genom att ställa sig på busshållplatsen, inget annat.

Exakt!!!

C-M

Även om bilen kanske står dumt så betyder det inte att man får köra på den, inte ens om man är bussförare. En bussförare som ska vara en proffsförare, hade tänkt sig för lite innan han körde in till hållplatsen och gjort det lite snyggare. Det kan ju vara så att bilen är sönder!

Tråkigt för passagerarna på bussen också om det var så illa att bussturen inte kunde fortsätta efter sammanstötningen. I så fall var det ingen proffsförare!

En heder till alla riktiga proffsförare där ute!!!

C-M

Martin Maltkvist

Citat från: CS skrivet 07 februari 2008, 20:37:31 PM
Vad jag kan se så lär det säkerligen vara stoppförbud där han står och han har alltså inte nått där att göra!
Helt korrekt, skylten om stoppförbud sitter på stolpen drygt två billängder bakom Forden. Det finns värre exempel än detta, på samma gata ett stenkast bort har stadslinjerna sin tillfälliga uppställning där felparkerarna är tämligen frekventa.
Idag såg jag inga sådana men för ett par dagar sedan blev länsman kallad till platsen och fann två felparkerare, dörutöver motade de bort en, kanske två som var på väg att ställa ner och en annan blev tillsagd.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Optimal

Svar ja. Men bussföraren kunde fortfarande gjort siutationen bättre. Genom att köra lite längre fram

CS

Citat från: C-M skrivet 07 februari 2008, 20:48:14 PM
Även om bilen kanske står dumt så betyder det inte att man får köra på den, inte ens om man är bussförare. En bussförare som ska vara en proffsförare, hade tänkt sig för lite innan han körde in till hållplatsen och gjort det lite snyggare. Det kan ju vara så att bilen är sönder!

Tråkigt för passagerarna på bussen också om det var så illa att bussturen inte kunde fortsätta efter sammanstötningen. I så fall var det ingen proffsförare!

En heder till alla riktiga proffsförare där ute!!!

C-M

Själklart är det så att föraren borde haft mycket mer marginal, inte så värst proffsit.
Dock så e jag inte säker, men vill minnas att en felparkerad bil faktiskt kan anses vara orsakande, menmen.

Jag hade nog gjort samma lösning i detta fallet, med lite mer försiktighet och marginal till bilen. Alternativet är ju att kanske inte gå så långt in.

//CS

Möllers

du fotade bilen då kan du lämna in den hos vakten via nätet får han böta sen.
Där han stannde bussen fanns det snö kanske det fanns is tänk folket ramlar där o slår sig där  :-\
Tills nästa buss kommer.

homer

De behövs inga förbudsskyltar vid buss hpl. det är automatiskt stoppförbud (möjligen parkeringsförbud)

20 meter bakom och 5 meter framför (tror jag, är inte exakt säker på metern)

Optimal

Men altså. Det är ju tomt framför bussen. Då är det bara att köra fram. Hade det stått en buss framför så hade jag förstått att föraren står som han gör. Men nu gör jag inte det. Gud tackar vi alla Stockholm innerstadsförare som gör som jag beskrivigt