Ovanlig besökare på 1:an idag...

Startat av virtual1, 06 februari 2008, 22:05:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nu vet jag inte om denna nyligen blivit flyttad eller ej, men annars känns det gaaanska ovanligt med en röd kortbuss från söderort på 1:an! =) - bildkvalitén suger, men bussen var i rörelse o så snabb är inte min mobilkamera tyvärr ;-)

Optimal

bjalle

Citat från: Optimal skrivet 06 februari 2008, 22:11:57 PM
Denna vagn är enbart inlånad

1an = Söderhallen eller Hornsberg?
Vagnbrist på aktuellt garage?

virtual1

Kunde så ana :-) - men för att ersätta en ledbuss, eller bara i allmänhet?

Optimal

Citat från: virtual1 skrivet 06 februari 2008, 22:14:31 PM
Kunde så ana :-) - men för att ersätta en ledbuss, eller bara i allmänhet?

Den rullade på kortvagns linjer idag så den rök nog bara in på 1an för att försstärka en inställd tur eller något?

Optimal

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 06 februari 2008, 22:14:18 PM
1an = Söderhallen eller Hornsberg?
Vagnbrist på aktuellt garage?

Tillhör Hornsberg, samt att Många blåvagnar står mer eller mindre trasiga nere på Hornsberg,

LinusA

Såg även en röd MaxCi skyltad "1 Frihamnen" idag på Sveavägen söderut, utanför Handelshögskolan, vid 16-tiden. Såg ej invnummer, tror ej att det var en flexvagn, men hag tror den hade dörrställning 2+2+1 så det lär ha varit en innerstadsvagn. Omlagt eller bara inhopp?

Optimal

Citat från: LinusA skrivet 06 februari 2008, 22:42:01 PM
Såg även en röd MaxCi skyltad "1 Frihamnen" idag på Sveavägen söderut, utanför Handelshögskolan, vid 16-tiden. Såg ej invnummer, tror ej att det var en flexvagn, men hag tror den hade dörrställning 2+2+1 så det lär ha varit en innerstadsvagn. Omlagt eller bara inhopp?

1an kör inte på Sveavägen, utan korsar den på Kungsgatan. Sen kör den inte heller vid Handelshögskolan. Finns även Maxci med 2+2+1 hos Söderort, Handen, Söderhallen, Hornsberg, Bromma mfl. Så inte bara innerstan som har dessa. Det är en flexvagn om den har Extraljus på taket samt ett f efter vagnsnumret

Bussmicke

Antagligen av samma orsak som 5272 och denna:

Kameramontage i bussarna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Jag antar att det är Kamera. Men eftersom 2 av dessa 52xx har vart i Innerstan ett par månader nu så funderar jag på hur länge dom ska stanna. Dom kan inte stanna för länge då alla 52xx körs på Diesel.

LinusA

Citat från: Optimal skrivet 06 februari 2008, 22:44:59 PM
1an kör inte på Sveavägen, utan korsar den på Kungsgatan. Sen kör den inte heller vid Handelshögskolan.

Japp, jag vet, det var därför jag blev så förvånad! (Handels ligger på Sveavägen btw)

Citat
Finns även Maxci med 2+2+1 hos Söderort, Handen, Söderhallen, Hornsberg, Bromma mfl. Så inte bara innerstan som har dessa. Det är en flexvagn om den har Extraljus på taket samt ett f efter vagnsnumret.

Extraljusen tänkte jag inte på (klantigt av mig - det är ju lättaste sättet att känna igen SÖH/HOB-flexvagnarna), men f brukar stå framför vagnsnumret. Dock har jag på några av de fyra flexvagnarna sett att f-et inte står bredvid invnumret på alla fyra sidorna!

Söderort kan väl inte ha så många MaxCi 2+2+1-or? Åker och ser dagligen Söderortare och det är ytterst sällan man ser 2+2+1-MaxCi på de linjerna, förutom på Hornsbergsomloppen...

Optimal

Citat från: LinusA skrivet 06 februari 2008, 23:10:54 PM
Japp, jag vet, det var därför jag blev så förvånad! (Handels ligger på Sveavägen btw)

Extraljusen tänkte jag inte på (klantigt av mig - det är ju lättaste sättet att känna igen SÖH/HOB-flexvagnarna), men f brukar stå framför vagnsnumret. Dock har jag på några av de fyra flexvagnarna sett att f-et inte står bredvid invnumret på alla fyra sidorna!

Söderort kan väl inte ha så många MaxCi 2+2+1-or? Åker och ser dagligen Söderortare och det är ytterst sällan man ser 2+2+1-MaxCi på de linjerna, förutom på Hornsbergsomloppen...

Juste. Det kanske är framför det står f. Ser bara dessa vagnar varje dag så inte så lätt att komma ihåg rätt. Söderort har minst 2 st Maxci med 2+2+1. Invnumret står bara på 2 ställen och det fram på vänster sida och på vänster baksida, 5130 tror jag fortfarande saknar f på fronten

Optimal

Ersa

Citat från: Optimal skrivet 06 februari 2008, 22:44:59 PMDet är en flexvagn om den har Extraljus på taket samt ett f efter vagnsnumret

Bild på vagnar med "F" och extraljus önskas.