Bildgåtor. Var var JoSe (svåra?)

Startat av Jocke Selling, 06 februari 2008, 17:26:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Dagen till ära var man i knutby och knegade. Två fotostopp efter linjen utfördes. Någon som kan plocka hållplatsnamnen? Bussarna är korrekt skyltade och ungefärliga tidpunkter bjuder jag på.

Första tagning ca 09:15

Jag blev avlöst i Knutby 20 min senare.

Andra tagning ca 11.32

12.05 stod uppe vid halmsjön och tittade på flygmaskiner.

//JoSe

Jocke Selling

Okej, några ledtrådar till kan vara på sin plats.

Bild ett, hållplatsen före ligger i anslutning till en korsning, och där var även sista gången jag kom att använda SL-stämpel denna dag.

Bild två, hållplatsen efter ligger i en annan kommun men ännu inom "gula marker".

fler ledtrådar senare

//JoSe

Ersa

Citat från: JoSe skrivet 06 februari 2008, 18:26:20 PM
Bild ett, hållplatsen före ligger i anslutning till en korsning, och där var även sista gången jag kom att använda SL-stämpel denna dag.

Smara vsk?

Jocke Selling

Tyvärr dit hade jag ca 8-10 minuter att göra, det där med stämpeln var bara för att tydliggöra vilket län hållplatsen ligger i, den låga resandefrekvensen gjorde till yttermeravisso att jag inte blev sinkad med ett besök uppe i smara.

//JoSe

Jocke Selling

Mera ledtrådar.

1. Min personliga känsla är att ingen av hållplatserna frekventeras av resenärer, utan mer eller mindre finns där av "födsel ohejdad vana".

2.Hållplats ett borde av namnet att dömma inrymma viss underjordisk aktivitet, men bristen på spår blir påtaglig även över jord ett par hundra meter senare.

3.Upp till höger precis före hållplats två ligger den lilla platsen fågelhult, som stoltserar med ett kattpensionat ( jag gissar att missarna är överförtjusta). Nästa hållplats ligger i grannkommunen och heter Olofsbyle (troligen en världsmetropol, som dock stoltserar med en och annan ströresenär)

Ersa

Citat från: JoSe skrivet 06 februari 2008, 19:21:18 PM
2.Hållplats ett borde av namnet att dömma inrymma viss underjordisk aktivitet, men bristen på spår blir påtaglig även över jord ett par hundra meter senare.

Hpl Ropsten, mellan Unungehöjden och Edsbro!  :D
Spårbrist är det på den gamla järnvägsbron längre fram i Vagnbacken:
http://www.srjmf.se/gallery/Rester-av-sp%E5r/Bron_ver_v_g_280_finns_kvar_vid_Vagnbacken

Jocke Selling

Korrekt.

Ingen som plockar hållplats 2 ?

//JoSe

Yujin Zhang

Fredde

Tänkte precis gissat på densamma. Finns inte så många alternativ...

Jocke Selling