Huvudmeny

Norra Bantorget

Startat av Bussmicke, 06 februari 2008, 00:24:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Mycket snyggt. Speciellt Omnin. Jag hade ingen aning om att 47an svänger till vänster på Olof Palmesgata

Zella

5074 var det inte några fel på heller  ;D. Men vad är skilnaden när listen luta vid mittdörrarna än att den är rak på en del andra Mixcibussar  ::)

Mattias

Citat från: Zella skrivet 06 februari 2008, 01:48:29 AM
5074 var det inte några fel på heller  ;D. Men vad är skilnaden när listen luta vid mittdörrarna än att den är rak på en del andra Mixcibussar  ::)

Första generationen MaxCi hade raka rutor, senare fick sluttande.

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias skrivet 06 februari 2008, 01:53:08 AM
Första generationen MaxCi hade raka rutor, senare fick sluttande.

//Mattias

Hur länge tillverkades det MaxCi med raka rutor? Det var väl inte så länge? Tycker alltid att de har utgjort en liten minoritet av de MaxCi som jag har sett. Och då menar jag givetvis innan det hade börjat försvinna äldre MaxCi
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Citat från: Optimal skrivet 06 februari 2008, 01:43:33 AM
Mycket snyggt. Speciellt Omnin. Jag hade ingen aning om att 47an svänger till vänster på Olof Palmesgata

Han åkte inte vänster, glömde nog bara stänga av blinkersen
//Bussmicke.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 06 februari 2008, 09:37:43 AM

Han åkte inte vänster, glömde nog bara stänga av blinkersen

Aha. Jo sånt händer ju med

Cero

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 februari 2008, 06:19:32 AM

Hur länge tillverkades det MaxCi med raka rutor? Det var väl inte så länge? Tycker alltid att de har utgjort en liten minoritet av de MaxCi som jag har sett. Och då menar jag givetvis innan det hade börjat försvinna äldre MaxCi

Detta utreddes för en tid sedan i annan tråd. Någonstans runt 1993 ändrades produktionen.