Blåbuss vid Cityterminalen idag (Bild)

Startat av Oskar A, 05 februari 2008, 23:05:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Bussen gick som någon form av transferbuss till Viking Line-terminalen.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Optimal

Bussmicke

Står ett helt batteri av dem i Huddinge...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Knut

Reg nummer passer bra på en Volvo da (EPA) ;D

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 05 februari 2008, 23:25:38 PM
Står ett helt batteri av dem i Huddinge...

På den där Begagnade buss"äffären". Har glömt vad den heter

Bengt Lindstein

Citat från: Optimal skrivet 05 februari 2008, 23:40:55 PM
På den där Begagnade buss"äffären". Har glömt vad den heter

Är det Busmarket du menar??

Undrar
Bengt

Bussmicke

Ja men de står hos Volvo, granne med Busmarket.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 06 februari 2008, 11:50:59 AM
Ja men de står hos Volvo, granne med Busmarket.

Aha på det lilla viset. Då får man tacka för informationen

robbes

Citat från: Oskar A skrivet 05 februari 2008, 23:05:52 PM

Bussen gick som någon form av transferbuss till Viking Line-terminalen.

hmm mycket skall man vara med om:

Regnr: EPA773 Färg: RÖD
Fabrikat: VOLVO B 10 MA
Årsmodell: 1997 Fordonsslag: BUSS
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2007-11-23)

Ersa

Nu ska vi inte vara för snabba att döma. Då bilden är från idag kan det hända att den blev påställd så sent som igårkväll, och så snabbt uppdateras nog inte bilregistrets hemsidor. Föraren kan gott ha med sig ett fax från Vägverket med bevis om påställning.

Eller så har någon slarvat.

Texten på matrisskylten ser ut att vara i ett "nytt" okänt typsnitt, så jag gissar att den blivit av med PC:n?
Hur många dylika bussar har Veolia i SL-land numera?
(Och då räknar jag självklart inte med Veoliaägda FAC)

bjalle

Citat från: Verspieder skrivet 06 februari 2008, 15:04:12 PM
Nu ska vi inte vara för snabba att döma. Då bilden är från idag kan det hända att den blev påställd så sent som igårkväll, och så snabbt uppdateras nog inte bilregistrets hemsidor. Föraren kan gott ha med sig ett fax från Vägverket med bevis om påställning.

Texten på matrisskylten ser ut att vara i ett "nytt" okänt typsnitt, så jag gissar att den blivit av med PC:n?

PCn sitter väl i en Busslink vagn nu när de tog över?
CBR kan vara väldigt segt imellan åt så som Verspeider skrev så vänta ett par dagar och kolla vad de står i CBR istället för att hålla på och döma hej vilt direkt,
Därmed inte sagt att det inte kan vara så att Veolia Transport missat att ställa på

Peter Erret

Enligt samtal med Vv för en minut sedan så begärde Veoila påställning från den 6 februari. Så antingen så upptäckte man fadäsen själv eller så vaknade någon när bilden och följande kommentarer lästes på forumet.

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 06 februari 2008, 15:33:16 PM
PCn sitter väl i en Busslink vagn nu när de tog över?

Antagligen. Undrar vad man har för destinationer i "dosan" numera. Hade varit snyggt med Veolias logga i matrisen, men tydligen misstänkte man att Bussmicke var i närheten och valde därför denna text istället.  ;)

robbes

verspider det är så här att jag har kör inte uppgifterna från internet då det gäller bilregistret utan jag har avtal med vägverket sk bilhandlar avtal och det är så att i det så är det samma uppdatering som polisen har och det går med automatik då faxet sänds ut sätts det i trafik omgående i det systemet.

Jag tom talade med nilas malm på veolia om detta och han erkände den mänskliga faktorn.

Avställningar och påställningar uppdateras omgående i cbr samt att avställningar går ett tillbaka datera heller

Nu står följande på denna individ:  Fordonsstatus: I trafik (2008-02-06)   detta innebär att den var avställd i går då bilden togs.