Säfflebussens nya flaggskepp

Startat av Ulf Rådeström, 05 februari 2008, 20:24:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Även den här hittade jag på Volvo i Huddinge idag.
Detta är den första av fyra bussar.

Möllers

ojoj ny buss hos volvo då har man ser fram emot då  ;D
Kommer denna gå i skåne med bussen  ???

Pickos

Satt nyss och beundrade din bild på Interbus nya 9700, men hängde upp mig på navkapslarna som inte föll mig i smaken. De som sitter på denna är ju ännu fulare.......... :o

EDIT: Stavfel >:(
1:a Korinthierbrevet 10:15

Patrik Sandström

Dessa navkapslar är ju standard i europa. Speciellt när de är lackade i samma färg som bussen...
De sitter likadana navkapslar på LLT:s Solaris bussar coh dessa har ni spytt galla över här på bussnack ett flertal gånger.. ;)

Magne

DETTE har jeg gleda meg lenge til å se!! En facelift Volvo 9700 enten i Swebus eller Säfflebussen farger!! Vil denne bussen få noen avganger til Oslo? Takk for flott bilde! Kom gjerne med fler, også når de andre kommer til syne!

Christer K

Citat från: Pickos skrivet 05 februari 2008, 20:32:40 PM
Satt nyss och beundrade din bild på Interbus nya 9700, men hängde upp mig på navkapslarna som inte föll mig i smaken. De som sitter på denna är ju ännu fulare.......... :o

Dessa har iallafall navkapslar och jag har sett Säfflebussar utan dessa och rostiga och skitiga fälgar blir inge bra på bild, inte heller när de har mutterkrans på framhjulen.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

homer

kan inte annat än tycka de är lite komiskt när de står säffle på en carrus

Ersa

Citat från: Patrik Sandström skrivet 05 februari 2008, 20:38:28 PM
Dessa navkapslar är ju standard i europa. Speciellt när de är lackade i samma färg som bussen...
De sitter likadana navkapslar på LLT:s Solaris bussar coh dessa har ni spytt galla över här på bussnack ett flertal gånger.. ;)

Men visst är de kromade navkapslarna på Setran till höger snyggare än de gröna plastiga på 8700:an?