Åkte med min kompis som kör tungbärgare... DEL 2!

Startat av Danne B., 05 februari 2008, 02:26:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Först var det en trailerdragare som fått kompressorhaveri och därmed slut på luft på Bergslagsvägen!

Luft fylls på från bärgaren!

Vi följer efter för att assistera vid behov!

Dragaren kopplas av för vidare färd utan trailer till Mercedes i Akalla!

Efter det for vi mot Spånga för att bärga en Scania som fått någon form av växellådshaveri!

Därefter gick färden mot Barkarby där en av Busslinks övningsbussar stod och väntade på bärgning pga oljeläckage!

Den bärgades till Hornsbergsgaraget där det för tillfället var ganska så tomt...

Efter detta styrdes nosen mot Renstiernas Gata där en nyare gasbuss fått motorstopp...

Ett(!) av verktygsskåpen på bärgningsbilen...

Bussen drogs till Söderhallen...

Båt och buss på samma bild... Kan det bli bättre? ;-)

När så gasbussen lastats av for vi mot väg 222 för att strax efter Nacka Forum lasta en Volvo-led med turbo-ras!

Bussen lastas av i Björknäs-depån!

Matdags!!!

Mätta och belåtna for vi mot Västerhaninge Station där denna buss välkomnade oss med öppna dörrar...

Efter att ha stängt till dörrarna togs bussen till Handen-depån för vidare lagning...

Så var det bara tvättningen kvar... (Extra skönt att stå bakom kameran!)

Hoppas bilderna var till belåtenhet! Ni får ha överseende med att vissa bilder inte är perfekta då jag köpte ny kamera häromdagen och inte riktigt blivit 100% kompis med var alla knappar sitter riktigt än...

//Danne

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Nico

Förutom de sköna bilderna och reportaget så är det även en annan sak som verkar vara skön och det är omväxlingen. Just det är faktiskt något jag saknar från taxitiden. Att röra sig över hela stan under passet ställer helt andra krav än att sitta ute på sin egen kant hela tiden...  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

RoTe

martenpe

Återigen ett mycket trevlig reportage.

Jag var ute och körde 76:an och 3:an igår och det var lite besvärligt där vid Gotlandsgatan där 7020 stod och effektivt blockerade hållplatsen. Sen såg jag bärgningsbilen på Söderhallen när jag ställde bussen för kvällen, och tänkte faktiskt på det förra reportaget. Roligt sammanträffande att du gjorde ett till reportage just då...

Ser fram emot nästa reportage!

Fredde

Trevliga bilder!

Var förbi Björknäs igår kväll. 4660 såg allt lite ledsen ut där den stod på planen utanför verkstaden ::)

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Danne B. skrivet 05 februari 2008, 02:26:40 AM

När så gasbussen lastats av for vi mot väg 222 för att strax efter Nacka Forum lasta en Volvo-led med turbo-ras!

Bussen lastas av i Björknäs-depån!

//Danne

Det där är ju påfarten mot Värmdö från Saltsjöbadsleden (tidigare Lv228) :)
Bra ställe att stå på.

Fredde

CitatDet där är ju påfarten mot Värmdö från Saltsjöbadsleden (tidigare Lv228)
Bra ställe att stå på.

Jo, det går ju knappt att ta sig ut när man ska till jobbet  ::) (bor utåt 228an)

Snacket gick förresten att chaffisen hade fått blåljushjälp att få över passagerarna till en annan buss. Hur detta stämmer eller ej vet jag inte, men det kan mycket väl ha behövt, då det går undan på platsen.

Optimal

Vad kostar det att få bussen bärgad. Om vi tittar på Volvo biogas vagnen som ska till Söderhallen?

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Fredde_J skrivet 05 februari 2008, 11:23:45 AM
Jo, det går ju knappt att ta sig ut när man ska till jobbet  ::) (bor utåt 228an)

Snacket gick förresten att chaffisen hade fått blåljushjälp att få över passagerarna till en annan buss. Hur detta stämmer eller ej vet jag inte, men det kan mycket väl ha behövt, då det går undan på platsen.

När hände detta? Datum?

martenpe

En liten fråga angående bärgningen av 7020. Vilken väg tog ni till Söderhallen?

Fredde

CitatNär hände detta? Datum?

Om inte minnet sviker, så måste det ha varit i Måndags.

Mattias

Mycket trevligt! Kanonbilder ny kamera till trots! :)

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Buss-Anders

Dina båda reportage från dessa bärgningar är bland de mest intressanta jag har sett här på Bussnack!

Det blir  ;D ;D ;D ;D ;D   ... fem glada chaufförer i betyg.
........ för att nu infoga dagens betygsdebatt på ett hörn.
Oroa dig inte för bildernas kvalitet! Lite oskärpa på någon bild ger bara ännu mera känslan av att det här händer ute i verkligheten med mörker, kyla vind och trafik.

Kommer det fler reportage  av bärgning så vet jag att de är varmt välkomna!

Med vänliga hälsningar
Buss-Anders