Ytterligare en bild från dagen

Startat av Oskar A, 04 februari 2008, 23:06:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A



GUB 508 kan ses som en personlig vagn då den går på ett extrabussomlopp som innehåller lite skolkörning och bemannas av samma chaufför varje dag. När bilden togs ryckte bussen in för en försenad 111:a.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 04 februari 2008, 23:06:12 PM


GUB 508 kan ses som en personlig vagn då den går på ett extrabussomlopp som innehåller lite skolkörning och bemannas av samma chaufför varje dag. När bilden togs ryckte bussen in för en försenad 111:a.

   Och det var ju min försenade 111:a jag som jag fick vänta på  :(

   //Niclas

Oskar A

Den som väntar på något gott...   :D
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius


76

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 februari 2008, 23:10:28 PM
   Och det var ju min försenade 111:a jag som jag fick vänta på  :(

   //Niclas

Jag misstänker att du inte var den enda som fick vänta på sin buss idag pga olyckan i korsningen Vaksalagatan/Kungsgatan.

Niclas Rosenius

Citat från: 76 skrivet 04 februari 2008, 23:33:28 PM
Jag misstänker att du inte var den enda som fick vänta på sin buss idag pga olyckan i korsningen Vaksalagatan/Kungsgatan.

   Olyckan hände efter att jag fått min buss.

   //Niclas

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 februari 2008, 23:26:19 PM
   hmmm. 272  >:(

   //Niclas
Det är väl inget att gnälla på. Det är ju en av de bättre serierna med Neoplanledbussar :)

//Simon

Oskar A

Just 272 verkade väldigt slö och gjorde bara 80 km/h på gamla E4:an. Dessutom hade ledvinkeln en tendens att strypa farten lite väl mycket.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Simon A

Citat från: Oskar A skrivet 05 februari 2008, 17:57:23 PM
Just 272 verkade väldigt slö och gjorde bara 80 km/h på gamla E4:an. Dessutom hade ledvinkeln en tendens att strypa farten lite väl mycket.
Neoplan i ett nötskal ;D Ledvinkeln på de bussarna är fantasktiska. 260-265 ska tydligen ha en tendens att strypa med ledvinkeln efter en sväng när man redan har rätat ut bussen och behöver accelerationsfarten. Hur bra är det på en skala? Men angående 270-serien så är det väl inga av de vagnarna som någonsin har klarat 90 fullt ut. Gör väl aldrig mer än 87 som max kanske?

//Simon