Länstrafiken Mälardalens "Resväg på karta"

Startat av Patrik, 02 februari 2008, 18:29:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag satt och testade Länstrafikens "Resväg på karta" och tyckte att den var helt underbar.
Detaljerat, linjer som följer vägarna, olika färger, man kan se alla hållplatser, vilken linje som kör den sträckan osv. och då tänkte jag på SL, varför har dom en sån där otroligt ful och svartvit karta på hemsidan med linjer som verkar flyga i luften osv.?

Det här borde vara något för SL istället om dom vill vara mer serviceinriktade, bättre kartor får man nog leta efter.

Karsten

Du tänker fel! Tänk på hur mycket SL har satsat på att få fram den grafiska layout som reklamfirman presenterat. Hur skulle det då se ut om man återgick till de kartor som visar linjernas verkliga sträckning? :P

homer

Sl's kartor är de väl inget fel på :P :P :P

90 graderssvängar dragna överallt utom på vägen

jockegrabben

Hej där!
Får tacka så mycket för inlägget och berömmet  ;D! Har faktiskt varit med i projektet för denna del och utvecklat kartsökningen. Vi är själva mycket nöjda med både kartsökningen och resvägen på kartan.   :)

Citat från: Patrik skrivet 02 februari 2008, 18:29:49 PM
Jag satt och testade Länstrafikens "Resväg på karta" och tyckte att den var helt underbar.
Detaljerat, linjer som följer vägarna, olika färger, man kan se alla hållplatser, vilken linje som kör den sträckan osv. och då tänkte jag på SL, varför har dom en sån där otroligt ful och svartvit karta på hemsidan med linjer som verkar flyga i luften osv.?

Det här borde vara något för SL istället om dom vill vara mer serviceinriktade, bättre kartor får man nog leta efter.

Martin Maltkvist

Citat från: jockegrabben skrivet 07 februari 2008, 18:53:42 PM
Hej där!
Får tacka så mycket för inlägget och berömmet  ;D! Har faktiskt varit med i projektet för denna del och utvecklat kartsökningen. Vi är själva mycket nöjda med både kartsökningen och resvägen på kartan.   :)
Beröm kommer även från mig  ;D, detta är ju perfekt för den som vil nöta linjekännedom.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 02 februari 2008, 18:29:49 PM

Vad är det du påstår? Du vet väl att SL har en policy att icke samarbeta med alla sina grannlän runt Mälardalen! Det är i Stockholm allt händer, så Länstrafiksbolagen i Uppsala, Västerås, Södermanlands och Örebro län är "isolerade". ;)

Ulrik Berggren

Citat från: Verspieder skrivet 07 februari 2008, 19:14:03 PM
Vad är det du påstår? Du vet väl att SL har en policy att icke samarbeta med alla sina grannlän runt Mälardalen! Det är i Stockholm allt händer, så Länstrafiksbolagen i Uppsala, Västerås, Södermanlands och Örebro län är "isolerade". ;)

Nja, det är väl snarare så att SL absolut inte kan lära sig av någon annan trafikhuvudman i landet ö h t, särskilt inte Västtrafik. Hur skulle det se ut, Göteborg litter ju två år efter Hufvudkommunen i allt, åtminstone om man får tro Andres Lokko ::) ;)

Ersa

Citat från: Ulrik Berggren skrivet 08 februari 2008, 13:04:58 PM
Nja, det är väl snarare så att SL absolut inte kan lära sig av någon annan trafikhuvudman i landet ö h t, särskilt inte Västtrafik. Hur skulle det se ut, Göteborg litter ju två år efter Hufvudkommunen i allt, åtminstone om man får tro Andres Lokko ::) ;)

Tyvärr är SL inte ensamma. Många är de länshuvudmän som gärna vill uppfinna hjulet på nytt, trots att det oftast redan finns lösningar i grannlänen.