Har ni det tråkigt i kväll?

Startat av Peter Erret, 02 februari 2008, 17:38:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Är TV-programmen inte så rogivande, kanske ni vill sittta vid förarplatsen i 6126, drömma att ni framför bussen från Mölnvik till Gustavsbergs centrum och sedan vidare enilgt linjebeskrivningen för 425 till Slussen, resan tar 31 minuter. Kolla länkarna, nu uppdelad resa, hoppas det blev bättre.

http://erret.se/Swebus%206126_0001.wmv
http://erret.se/Swebus%206126_0002.wmv
http://erret.se/Swebus%206126_0003.wmv

Karsten

När jag tittar ut på ovädret genom fönstret inser jag att 6126 är en av de sista bussar jag vill köra i kväll. Nä, jag ska snart iväg och vakta Roslagsbanan hela natten.

Ni som väljer att följa Peter interaktivt, Trevlig resa!

Simon A

Trevlig film men stötte på ett problem. Vid vägbygget på motorvägen lade filmen av och började om från början. Någon som vet vad det kan ha berott på?

//Simon

Möllers

Håller med mycket trevligt film kommer du filma fler buss turer sen  :)

Mikael Lövgren

har inte alls tråkigt ikväll.. har nyss varit o ätit pizza här i Alvik där jag nu bor på hotell efter att ha kört hit in grupp i fredags tillsmmans med 2 andra bussar från interbus. idag har vi kört dem fram o tillbaks till idrottshögskolan. och imorgon bär det iväg hemåt igen mot gbg, halmstad och till slut bjuv..
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Skalman

Trevligt initiativ det där! Vad är det för kamera du använder, och var
placerar du den nånstans? Känns mjukt och vibrationsfritt.

Zella

Trevligt att du visa detta... laddade upp med chips å cola  8)

Följde din tomkörning via eniro så jag kunde se garaget (flygfoto), är det testbanan ni har gämte... och en H-platta till snabba avlösningar  ;D

Vad jag hört så fick nybörjare i innestan se sådana här filmer så dom kunde orientera sig... eller så är det något jag drömt om i en skön sömn  :)

Trevligt Erret

LinusA

Roligt initiativ!

Så gott som alla Söderhallen-linjer finns inspelade av Busslink. De ersätter naturligtvis inte den vanliuga linjeutbildningen, men kan fungera som ett mycket bra komplement till medåk och köra-själv. Har dem liggande nånstans men vill/kan inte lägga upp dem här av copyright- och storleksskäl. Dessutom är några kanske gamla vid det här laget....linjestträckningar ändras ju ibland.

Peter Erret

Kul att ni gillar filmen, tyvärr så fick även jag stopp vid vägbygget när jag kollade på filmen över nätet. Det verkar som att man endast kan lägga ut en film om ca 14 minuter så jag skall göra om filmen under dagen. Återkommer när jag är klar.

Kameran är en Sony DCR-HC45 och denna gång så klämde jag fast den i BussPCn.

Fredde

Mycket trevlig film!

Själv rattade jag 6132 under gårdagskvällen, med snö och allt vad det innebär. Dock gick den förhållandevis bra för att vara en B9S i halt väglag.
Var för övrigt livlig aktivitet över radion och i praktiken av vissa andra som hade denna vagntyp...  ;D

Optimal

Citat från: Fredde_J skrivet 03 februari 2008, 11:37:43 AM
Mycket trevlig film!

Själv rattade jag 6132 under gårdagskvällen, med snö och allt vad det innebär. Dock gick den förhållandevis bra för att vara en B9S i halt väglag.
Var för övrigt livlig aktivitet över radion och i praktiken av vissa andra som hade denna vagntyp...  ;D

Dessa B9S är väll inte dom bästa bussarna när det gäller framkomligheten i halt väglag. Skulle hellre föredra en volvo B10M eller Scania CN113CLB. Då om man bill kunna svänga samtidigt så ska man avstå B12B

Fredde

CitatDessa B9S är väll inte dom bästa bussarna när det gäller framkomligheten i halt väglag. Skulle hellre föredra en volvo B10M eller Scania CN113CLB. Då om man bill kunna svänga samtidigt så ska man avstå B12B

Visst är det så, men då vill det till att B10M har riktiga däck. Men med B9S måste man sortera agnarna fråv vetet, när det gäller hållplatser man kan stanna vid eller ej.
Var ju även första riktiga halkan som kom för dom som började efter förra vintern. Var lite balandade reaktioner på bussarnas uppträdande ;D

Möllers

Bykade du inte köra scania ALB ochså skulle vara skij om du filamde en ALB  :o

Peter Erret

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 februari 2008, 14:55:21 PM
Bykade du inte köra scania ALB ochså skulle vara skij om du filamde en ALB  :o
Swebus Nacka/Värmdö kör f.n. endast Volvo och det är där jag håller till på vardagar från ca 14:30 till som längst 29:38.