Huvudmeny

En fd svensk i Riga.

Startat av jocke, 01 februari 2008, 22:14:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Tror jag iaf :)

Någon som har någon info om den kanske.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Möllers

Jag gissar på en gammal uppsalabuss eller en SL buss  ???

Optimal

Ser ut som en GUB i 300 serien, En SL tvivlar jag på starkt, för jag har inte sett några Volvo med den typen av färg på skyltskåpet

jocke

Kan inte vara GUB, om man kollar på sätena. Det ser ut som Brun-gula (swebus?) säten.

Kan iof vara omklädda.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fredrik Mattsson

Citat från: jocke skrivet 01 februari 2008, 22:33:47 PM
Kan inte vara GUB, om man kollar på sätena. Det ser ut som Brun-gula (swebus?) säten.

Kan iof vara omklädda.

Reg nr? Ser inte hela bilden i nallen tyvärr. Har för mig typ Dalarna

Niklas Bygdestam

Citat från: jocke skrivet 01 februari 2008, 22:14:35 PM
Tror jag iaf :)

Någon som har någon info om den kanske.

Citat från: jocke skrivet 01 februari 2008, 22:33:47 PM

Kan iof vara omklädda.

Jag håller inte alls med. Tycker istället att bussen ser misstänkt ut att faktiskt vara från Uppsala

Det skulle kunna vara 360-362 (senare 716-718). Färgen ser ut att vara Uppsalagrön men kompletterad med de ljusgröna fälten. Den övre lite bredare ljusgröna randen skulle kunna vara för att dölja den vita randen som Uppsalas bussar av de här årgångarna brukade ha. Det svarta fältet vid fönstrena stämmer också bra med Uppsalas bussar. Det enda som inte stämmer är att dörrarna är helt gröna och saknar svart. Men det kan vara ändrat. Även skyltskåpet leder tankarna till att det är en buss från Uppsala. Det är det typsnittet på siffrorna och den färgen

Jag är naturligtvis inte 100 % säker på att den är från Uppsala, tycker bara att den ser väldigt misstänkt ut att vara det. Helheten säger Uppsala om bussen och ju mer jag tittar på den här bussen desto säkrare är jag faktiskt på att min teori stämmer
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Janne Rickman

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 februari 2008, 10:09:41 AM

Jag håller inte alls med. Tycker istället att bussen ser misstänkt ut att faktiskt vara från Uppsala

Det skulle kunna vara 360-362 (senare 716-718). Färgen ser ut att vara Uppsalagrön men kompletterad med de ljusgröna fälten. Den övre lite bredare ljusgröna randen skulle kunna vara för att dölja den vita randen som Uppsalas bussar av de här årgångarna brukade ha. Det svarta fältet vid fönstrena stämmer också bra med Uppsalas bussar. Det enda som inte stämmer är att dörrarna är helt gröna och saknar svart. Men det kan vara ändrat. Även skyltskåpet leder tankarna till att det är en buss från Uppsala. Det är det typsnittet på siffrorna och den färgen

Jag är naturligtvis inte 100 % säker på att den är från Uppsala, tycker bara att den ser väldigt misstänkt ut att vara det. Helheten säger Uppsala om bussen och ju mer jag tittar på den här bussen desto säkrare är jag faktiskt på att min teori stämmer

De är ingen GUB-vagn.
360-362 hade dörrställning 1-1-1

/Janne

Fredrik Mattsson

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 02 februari 2008, 09:02:52 AM
Reg nr? Ser inte hela bilden i nallen tyvärr. Har för mig typ Dalarna

Som jag bad tidigar om, och ingen som läst.

Så gissar jag om det är Exp Adazi 8 EZ 7665?
I såfall Fd. wasa 1903, chassi nr 22470

IngemarJ

Hej!

Reg numret är EV6069

Hälsar

Ingemar

Fredrik Mattsson

Citat från: IngemarJ skrivet 02 februari 2008, 14:58:22 PM
Hej!

Reg numret är EV6069

Hälsar

Ingemar

Tack!
Naturligtvis hade jag en lucka i listan jag har på mig, kan det inte vara syster buss, 22469?

Fredrik Mattsson

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 02 februari 2008, 15:05:47 PM
Tack!
Naturligtvis hade jag en lucka i listan jag har på mig, kan det inte vara syster buss, 22469?

okej, så här det, fd. OMC 141 Volvo B10M-65 #22469
fd. Nya Vadstena Buss AB 8756 -> Swebus AB 0611