Resedagbok från Östersund m.m. (Bilder)

Startat av Patrik, 01 februari 2008, 09:31:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren

Citat från: Patrik skrivet 02 februari 2008, 00:59:09 AM
Hehe det är tufft för dom som inte är från norrland.

Tack! Vänta och vänta, jag älskar norrland och små, spännande och speciella byar/orter och sånt  :)

Trevligt bildreportage.
Vad var det jag sa, he he! Det skulle nog vara lugnt i Ånge en kväll mitt i veckan.

-5 är väl inget, långkallingar på!
I går natt var -24,8. Ändå blir det ju aldrig lika kallt som förr, då det kunde vara -30 till -40 i flera veckor.

Mvh

Christian

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 04 februari 2008, 12:31:29 PM

Trevligt bildreportage.
Vad var det jag sa, he he! Det skulle nog vara lugnt i Ånge en kväll mitt i veckan.

-5 är väl inget, långkallingar på!
I går natt var -24,8. Ändå blir det ju aldrig lika kallt som förr, då det kunde vara -30 till -40 i flera veckor.

Mvh

Christian

När min farfar byggde Inlandsbanan (ja, han hade en del hjälp så han gjorde det inte ensam) så var det så kallt att de fick ha två termometrar och lägga ihop temperaturen. Och de fick hugga svansen av katten. Varför? Jo, utan svans gick det fortare när katten skulle in eller ut.

Bengt Jönsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 februari 2008, 14:51:26 PM
När min farfar byggde Inlandsbanan (ja, han hade en del hjälp så han gjorde det inte ensam) så var det så kallt att de fick ha två termometrar och lägga ihop temperaturen. Och de fick hugga svansen av katten. Varför? Jo, utan svans gick det fortare när katten skulle in eller ut.

.. Nu skarvar du nog allt rejält med "skarvjärnen"..  ;D
Men var det ingen som tyckte synd om katten.. ?  :o

Undrens tid är dock inte förbi.  Häromnatten var det 31 grader kallt uppe i Idre-Storbo och det är kortare väg dit från Gbg än vad det är till Stockholm.  Dessutom behöver man ju inte köra snökanonerna för fullt tryck när det är så kallt.  Det räcker med att starta vattenspridaren.

Från det ena till det andra.  nedläggningen av järnvägen till Särna måste vara något av det dummaste som gjorts med tanke på den stora vinterturismen dit (och till Sälen och Trysil) 

/B

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 02 februari 2008, 19:08:22 PM
Flyget upp kostade lika mycket som nattåget och sen var jag ju tvungen att ta tåget till Bollnäs/Söderhamn och sen var det för att det var skoldag dagen innan jag åkte och på eftermiddagen när jag kom hem så det hade lite med tider att göra också, tack iaf!  :)

Vilken flög du upp med?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Henrik N

FlyNordic flyger ju också till Östersund för billigare pris än SAS bara tio minuter efter dom..

Patrik

Citat från: Henrik N skrivet 10 februari 2008, 18:31:10 PM
FlyNordic flyger ju också till Östersund för billigare pris än SAS bara tio minuter efter dom..

Flynordic flyger 10 minuter före SAS men priset var ca 10kr billigare på Flynordic och då får man inte välja plats i förväg eller checka in på nätet som man kan med SAS och jag litar mer på SAS än Flynordic.

Henrik N

Ok, beror väl på hur tidigt man bokar också.. Visst är det synd att dom inte har det, annars är FlyNordic ett trevligt bolag att åka med bra personal och service som är jämförbar med om man flyger Economy med SAS..

Patrik

Jag bokade veckan innan, som ungdom flyger man till fast pris med SAS men med Flynordic så var det vuxenpris som var billigt just den flighten.