70-tal i färg: I en buss.

Startat av JöL, 30 januari 2008, 18:55:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JöL

En CF-buss på linje 23 i Uppsala.

Foto: Januari 1975.

Simon A

Aaa...vad härligt med en CF bild från Uppsala. Vart gick linje 23 på den tiden? Den finns ju inte kvar längre.

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: JöL skrivet 30 januari 2008, 18:55:09 PM

En CF-buss på linje 23 i Uppsala.

Foto: Januari 1975.

Mycket trevligt! Jag fick aldrig uppleva detta. Men det är roligt att se interiör från en buss från hemstaden i en svunnen epok. Undrar om bussen hade hunnit lackas om till grönt?

Det syns i alla fall på inredningen att det är Uppsala. Det är alla detaljer tillsammans som gör att man ser att det är Uppsala. Stolarnas klädsel i röd galon, de gula klisterdekalerna känns igen och sist men inte minst en äkta Almex att stämpla rabattkorten med. Rabattkorten kallades för plingkort :D

Färgskalan på inredningen är föresten samma som i den fina bevarade Scania CR 76:an nr 212 :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Citat från: Simon A skrivet 30 januari 2008, 19:48:51 PM
Aaa...vad härligt med en CF bild från Uppsala. Vart gick linje 23 på den tiden? Den finns ju inte kvar längre.

//Simon

Vet inte om den gick exakt samma sträckning då.

Men den har gått en del medans jag minns de

Jälla-Norrhälby-Åby - Graneberg (Via vårdsätra)

Den gick väl i princip Graneberg - City på slutet. Eller gick den upp till Norra årsta?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Peter Öden

Hej !

Vilken härlig bild, man ryser av nostalgi. En CF:are med "pyswilson" !!

Mvh Peter Ö

Simon A

Citat från: jocke skrivet 30 januari 2008, 20:04:21 PM

Vet inte om den gick exakt samma sträckning då.

Men den har gått en del medans jag minns de

Jälla-Norrhälby-Åby - Graneberg (Via vårdsätra)

Den gick väl i princip Graneberg - City på slutet. Eller gick den upp till Norra årsta?
Just det, nu när du säger det kommer jag också ihåg att pappa sa att 23:an gick mellan Jälla och Graneberg någon gång när vi pratade linjer. Åtminstone när han började köra buss 1990. Enligt pappa en väldigt trevlig och bra linje att köra.

//Simon

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 30 januari 2008, 19:57:59 PM
och sist men inte minst en äkta Almex att stämpla rabattkorten med. Rabattkorten kallades för plingkort :D

Det är lite kul när t.o.m. ungdomar idag vill ladda på "tio pling" på de nya chipkorten.  :)