Huvudmeny

53 Stenhagen?

Startat av jocke, 28 januari 2008, 22:53:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Är en klassiker som man saknar lite.
Här på fel plats dock.

Gub 177 vid långvägen i afton.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Jag saknar nog alla de där 50-linjerna i lågtrafiken. Det är inte riktigt samma känsla idag att linjenumrena behålls även i lågtrafiken även om det på sitt sätt kanske är mer logiskt

En annan sak som jag verkligen saknar är när alla bussar möttes i centrum i lågtrafiken och väntade på varandra och avgick alla precis samtidigt

Tycker att lågtrafiken är hemsk som den är nu. Ska man åka med 2:an från Flogsta och byta till 7:an mot Salabacke och Årsta så får man nu tyvärr vänta i ca 20 minuter inne i stan och det är bedrövligt :(

Men det var en fin och stämningsfull bild :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Håller med, det är inte så välplanerat alla gånger.
Tack förresten. :)

Simon A

Det jag saknar från den tiden också förrutom 50-linjerna är när man åkte med pappa och varje halvtimme ropade trafikledningen till bussarna i centrum. Gillade alltid att höra det knäpp som man är.

"Allmänt anrop till bussarna i centrum, är det någon som är sen?"
Oftast inget svar.
"Då var det klart för avgång"  ;D

jocke

Citat från: Simon A skrivet 29 januari 2008, 14:35:59 PM
Det jag saknar från den tiden också förrutom 50-linjerna är när man åkte med pappa och varje halvtimme ropade trafikledningen till bussarna i centrum. Gillade alltid att höra det knäpp som man är.

Oftast inget svar.

Haha. Ja det var något speciellt med de där. Nu för tiden hör man sällan något på radion. Mest i snöoväder :)

Björn Ax

Citat från: Simon A skrivet 29 januari 2008, 14:35:59 PM

Oftast inget svar.

Tja det där finns ju kvar. samtrafiken 5.25, 6.00 och 6.25 körs fortfarande med det där. :)
Så lite radiotrafik finns kvar. Men radion e ju inte inställt på öppet system så det är bara den buss som anropas som hör anropet.