Den första Neoplan Trendliner i Sverige på besök hos GUB!

Startat av Niclas Rosenius, 28 januari 2008, 21:18:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Idag fick vi besök av en Neoplan Trendliner som vad jag vet den första som besökt Sverige. Den hade varken Tysk eller Svensk regplåt.

Bilder finns här: http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p48088620.html

Den lilla grabben vid bussen är min bussintresserade son.

//Niclas

Cityliner

Storleksmässigt påminner den lite om Translinern.
så det är kanske en busstyp som kommer att synas på lite linjer framöver.

Niclas Rosenius

Citat från: Cityliner skrivet 28 januari 2008, 21:33:08 PM
Storleksmässigt påminner den lite om Translinern.
så det är kanske en busstyp som kommer att synas på lite linjer framöver.

Denna modell är den som har ersatt Euroliner Ü och K modellerna. Så du har rätt när det gäller att den påminner Transliner Ü och K även när det gäller dom modellerna.

Tourliner ersätter Euro/Transliner SHD modellerna.

Och bussen är egentligen en förklädd Lion´s Regio.

//Niclas

Magnus

Ska den till någon kund i Sverige eller är den bara ute och visas upp?

Niclas Rosenius

Citat från: Magnus skrivet 28 januari 2008, 21:37:07 PM
Ska den till någon kund i Sverige eller är den bara ute och visas upp?

Vet ej i nuläget, men skall efterforska lite mer imorgon.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Det är inte GUB själva då som har intresse att köpa? DAB-bussarna borde nu ligga nära till hands att fasa ut kan man tycka. Kan tänka mig att GUB då helst vill ersätta dessa med Neoplan eller MAN
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 januari 2008, 22:09:32 PM
Det är inte GUB själva då som har intresse att köpa? DAB-bussarna borde nu ligga nära till hands att fasa ut kan man tycka. Kan tänka mig att GUB då helst vill ersätta dessa med Neoplan eller MAN

DAB:arna är faktiskt nyare än 721-723 (Translinerna) så det blir nog dom i första hand i så fall om det handlar om att byta ut bussar.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 januari 2008, 22:11:40 PM
   DAB:arna är faktiskt nyare än 721-723 (Translinerna) så det blir nog dom i första hand i så fall om det handlar om att byta ut bussar.

//Niclas

Om det nu är ålder som styr. DAB:arna borde vara mer udda. Men vi får se vad som händer. Det lär visa sig
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

IntresseTrafik

Grymt snygg buss ! Hoppas vi får se fler sådana här i Sverige!

Lars

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 januari 2008, 22:33:43 PM

Om det nu är ålder som styr. DAB:arna borde vara mer udda. Men vi får se vad som händer. Det lär visa sig
Hoppas nog mer på att neoplanerna fasas ut än DAB:arna. Tycker DAB:arna är otroligt bra bussar även om de är något längre än vad GUBs kortvagnar brukar vara men inte för långa för att de inte ska funka bra i Uppsala ;D

//Simon