Huvudmeny

Filmdags

Startat av Ersa, 25 januari 2008, 21:10:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Inspirerad av Errets långfilm har jag gjort några få korta i AVI-format. Max 30 sekunder har jag som gräns, så den längsta är på hela 24 sek.

Först har vi en film med stoppljud från en välkänd bussmodell. Den borde visas för alla barnvagnsresenärer så de lär sig att trycka på den blå (i vissa fall gröna) knappen innan avstigning.
Ljud i Scania OmniLink

Sedan kommer en annan kortrulle där vi hör det otroligt enerverande ljudet från blinkerssummern på en Solaris Urbino, men inte nog med det, ty det trycks även på stoppknappen mitt i. Ljudet från barnvagnsknappen är inte med i filmen men låter tyvärr precis som stoppljudet. Tyvärr tar kameran även upp alla former av störande bakgrundljud.
Ljud i Solaris Urbino

Sist ut en långfilm på hela 24 sekunder som visar de bussprioriterade ljusen i korsnigen Cementvägen-Ostvägen på Ersboda, Umeå. Kameramanen är ledig och åker linje 69 hemåt.
Trafikljusprioritering

bjalle

Citat från: Verspieder skrivet 25 januari 2008, 21:10:30 PM
Inspirerad av Errets långfilm har jag gjort några få korta i AVI-format. Max 30 sekunder har jag som gräns, så den längsta är på hela 24 sek.

Först har vi en film med stoppljud från en välkänd bussmodell. Den borde visas för alla barnvagnsresenärer så de lär sig att trycka på den blå (i vissa fall gröna) knappen innan avstigning.
Ljud i Scania OmniLink

Sedan kommer en annan kortrulle där vi hör det otroligt enerverande ljudet från blinkerssummern på en Solaris Urbino, men inte nog med det, ty det trycks även på stoppknappen mitt i. Ljudet från barnvagnsknappen är inte med i filmen men låter tyvärr precis som stoppljudet. Tyvärr tar kameran även upp alla former av störande bakgrundljud.
Ljud i Solaris Urbino

Sist ut en långfilm på hela 24 sekunder som visar de bussprioriterade ljusen i korsnigen Cementvägen-Ostvägen på Ersboda, Umeå. Kameramanen är ledig och åker linje 69 hemåt.
Trafikljusprioritering

Tyvärr funkar inte Solaris filmen nåt vidare

Ersa

Niklas Bygdestam

Tänk om det fanns någon liknande film med motorljudet från en Scania CR 76 :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bussgrabben

Peter Erret

Ljud i Scania OmniLink

Ljud i Solaris Urbino

Trafikljusprioritering

Den senaste filmen visade vad jag ville ha fram, verklighetsbilder från en tur, trevligt och bra gjort.

Simon A

Det här var kul liksom Peter Errets film. Ser gärna fler filmer framöver liknande den sista filmen av Verspieder eller som Errets film. Sånt är kul att se.

//Simon

bastuper

Jag kommer inte åt filmerna......Varför inte youtuba dom och länka dit?

Walter

Varför inte längre än 30 sek?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 27 januari 2008, 15:33:44 PM
Varför inte längre än 30 sek?

Därför att min bättre begagnade kamera slår ifrån efter 30 sek :(