Huvudmeny

Neoplan Spaceliner

Startat av Buss-Hasse, 23 januari 2008, 21:29:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-Hasse

Hej.
Fräck som man är så har man tagit en bild från Seklitas hemsida!!??. Sitter ibland och går igenomsålda bussar för att se om man hittar nå´t intressant. Idag tror jag att jag fick napp. Är inte detta f.d Nilsbuss och Linjebuss JZE956 eller syterbussen JYW536. Känner så väl igen den invändigt från den var ny med färgerna utvändigt är det något helt annat. Vet någon mer om detta och vilken buss det är på bilden och dess historia. Är jag fel ute?

michael k

är det en 91:a?  sparkifotenlåda?
jag har kört jze många ggr till spanien och mellan jkpg och siljaterminalen men om det är den kan jag inte ta gift på
detta är bussarnas buss stadiga och fina i farter upp till 135km ;) fin sovplats med bred fin säng som räcker till guiden med :-*

Buss-Hasse

Aha körde du åt Konsumresor till Balnes? Jag med fast innan Nilsbuss tid. Tror detta är JYW 536. JZE såldes väl till Linjebuss.

michael k

någon var nog konsum men de mästa var nog kbresor
jag började den sommaren de köpte kb
jag har tom varit i italien med liz

Henasa

Hejsan!

Detta är JYW536. Det är väl en Nilsbuss eller Linjebuss från början. Sen har val Mats Lantz haft den och lackat den blå. Efter det har Södertälje Trafik haft den till förra året då den såldes. Har nog inte gått mera än 80.000 mil skulle jag gissa på.

/Henrik

Buss-Hasse

Peter Öden

Hej !

CBR anger årsmodell 1992, 1:a reg.datum 91-12-09.
Avregad av Seklitas Konsult AB 07-11-30, troligen exporterad ?

Mvh Peter Ö