Huvudmeny

SV: Linje 676 osv

Startat av Fredde, 22 januari 2008, 22:29:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

CitatInga bussar i stort sett är placerade i Stockholm utan alla i Norrtälje, vilket innebär tomkörning tillbaka.

Hur lång tomkörningstid har man mellan Norrtälje och Stockholm?

Cero

Citat från: Yujin Zhang skrivet 22 januari 2008, 22:19:04 PM
Norrtälje har 3-4 tjänster där föraren pakerar bussen i Tekniska under dagen och kör 42, 44, 72, sen "tar hem" vagnen på eftermiddagen (och samma sak gäller Norrort, fast med B9S).

Dessa tjänster borde väl vara relativt attraktiva? Både landsvägskörning och stadskörning, två olika bussmärken (Volvo och Scania) och olika typer av bussar (3- resp 2-axlade). Låter som en juste variation.

homer

Jag skulle inte vilja ha de, visst lite variation är bra, men är man anställd i Norrtälje vill man nog ha landsbygdslinjer och inte innerstadstrafik.

kan ju jämf. med Nynäshamn som nu i höstas fick samma typ av körning, där man kör till Gullmarsplan på morgonen och sen kör Söderortslinjer mitt på dagen innan de är dags att åka hem till nynär igen
dessa är inte populära bland förarna

Fredde

Jag hade gillat lite omväxling. Fast kanske inte precis såhär. Mera köra lite 400 och kanske lite 800-linjer, det hade varierat mer..

Karsten

Citat från: homer skrivet 22 januari 2008, 23:48:01 PM
Jag skulle inte vilja ha de, visst lite variation är bra, men är man anställd i Norrtälje vill man nog ha landsbygdslinjer och inte innerstadstrafik.

Jag tror nog de flesta som kör buss i Norrtälje gör det just för att de bor närmast Norrtälje.

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 23 januari 2008, 02:20:46 AM
Jag tror nog de flesta som kör buss i Norrtälje gör det just för att de bor närmast Norrtälje.

De flesta som bor i Rimbo/Norrtälje och inte kör buss åker istället dessa bussar till sina arbetsplatser i Stockholm, Uppsala eller Arlanda. Ty arbeten finns det inte överdrivet gott om i Roslagen, trots höga bostadspriser. En vanlig "allmännyttig" tvåa i Norrtälje ligger på ungefär 1000 kr mer i månaden än en stor "allmännyttig" trea i universitetsstaden Umeå där man inte behöver åka buss över 6 mil till jobbet.