Inte alla getter på plats...

Startat av Bengt Jönsson, 22 januari 2008, 14:54:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

yngrot

"suck" vad är det som håller på att hända???  snart vågar väl ingen normal människa vistas ute >:(
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bengt Lindstein

Ja, tyvärr så är det nästan dagligen som något av dom 3 värst drabbade områdena Ronna, Hovsjö eller Fornhöjden får busstrafiken inställd pga stenkastning eller raketbeskjutning.

Tycker synd om dom många äldre som bor både i Ronna och Hovsjö, dom flesta saknar bil och är därför beroende av att bussen går för att komma någonstans.

Tyvärr sitter jag i samma sits just nu då min bil havererade igår, men jag bor så pass nära en annan busslinje som inte är drabbad när stenarna flyger och far i Ronna.
Däremot så går den linjen bara med 30 minuters trafik under stora delar av dagen och med 1 timmes trafik resten av tiden medan dom andra busslinjerna går med 15 minuters trafik stora delar av dagen och 30 minuters trafik resten av tiden, men det är väl smällar man få ta om man skall åka buss.

Hälsar
Bengt