TTT = Trist Trio Trafikbilder

Startat av Dan Henriksson, 21 januari 2008, 21:06:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

Citat från: robbes skrivet 22 januari 2008, 14:28:08 PM
sedan en sak till som gör dina bilder perfekta i mitt syn sätt att det inte är manipulerade bilder utan det är äkta bilder som visar också om en fotograf är duktig eller ej alla kan få till bra bilder i ps men få kan få bra bilder direkt men du kan

Jag blir lite nyfiken på vad du menar med detta? Vad är det för funktioner du avser i PS, som gör vilken dålig bild som helst bra och som alltså Dan inte använder? Han nämner ju till exempel själv att han använt t ex brusreducering. Jag är genuint nyfiken eftersom jag själv aldrig har lyckats göra dåliga bilder bra i PS, möjligen förbättra dem något vad gäller t ex färgstick och skärpa.

Jag hoppas verkligen att jag inte har upprört någon nu eller tagit udden av berömet av Dans bilder, då jag, som jag ju nämnde ovan, alltid gillar hans bilder.

M224

Citat från: christianm skrivet 22 januari 2008, 19:56:43 PM
Jag blir lite nyfiken på vad du menar med detta? Vad är det för funktioner du avser i PS, som gör vilken dålig bild som helst bra och som alltså Dan inte använder? Han nämner ju till exempel själv att han använt t ex brusreducering. Jag är genuint nyfiken eftersom jag själv aldrig har lyckats göra dåliga bilder bra i PS, möjligen förbättra dem något vad gäller t ex färgstick och skärpa.

Jag hoppas verkligen att jag inte har upprört någon nu eller tagit udden av berömet av Dans bilder, då jag, som jag ju nämnde ovan, alltid gillar hans bilder.

Jag är också nyfiken på Robbes inlägg.

robbes

För de som kan se det om brusreducering så är det skrivet EFTER mitt berömmande jag hade tolkat det som att inget var gjort med bilderna alls.

Bussmicke

Citat från: Dan Henriksson skrivet 22 januari 2008, 18:47:50 PM
Jag använde lite brusreducering, tror det var styrka 6 i Elements. Objektivet är en 100mm/f2.

Jag kanske skulle använda mitt 100mm/f2,8 lite mer än bara till macro..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 januari 2008, 22:45:33 PM
Jag kanske skulle använda mitt 100mm/f2,8 lite mer än bara till macro..

Det har ju hag sagt hela tiden...

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 23 januari 2008, 18:49:21 PM
Har du?
Minns jag inget av.  :-[

Helt otroligt att du inte minns det, jag lånade ju ditt EF 100 Macro i november och tog ju flera superbra telebilder med det, bland annat dom vid Hökarängen/Farsta på C20. Har nog påpekat till dig ett flertal gånger att du utnyttjar det objektivet för dåligt, Henrik N kan intyga detta.  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: M224 skrivet 23 januari 2008, 19:02:27 PM
Helt otroligt att du inte minns det, jag lånade ju ditt EF 100 Macro i november och tog ju flera superbra telebilder med det, bland annat dom vid Hökarängen/Farsta på C20.

Kan ni inte fortsätta den här diskussionen som privat meddelande i stället?

Bussmicke

Absolut, ber om ursäkt för denna överträdelse å Bussnacks regelr.
//Bussmicke.