Huvudmeny

Sjögestad Motell

Startat av scaniaolsson, 20 januari 2008, 20:17:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Go kväll på er.

Är det någon som har erfarenhet av detta stället.
Frågar mest för skoj skull, om det blir så att jag får komma iväg på kurs så kan det bli övernattning
på Sjögestad.

För att förtydliga mig lite så ligger det på "gamla" E4:an (Betongvägen) mellan Mantorp och Vikingstad. Bara betongvägen är ju nostallgi så det skriker om det  :D

Mvh
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Staffan Sävenfjord

Citat från: scaniaolsson skrivet 20 januari 2008, 20:17:58 PM
Go kväll på er.

Är det någon som har erfarenhet av detta stället.
Frågar mest för skoj skull, om det blir så att jag får komma iväg på kurs så kan det bli övernattning
på Sjögestad.

För att förtydliga mig lite så ligger det på "gamla" E4:an (Betongvägen) mellan Mantorp och Vikingstad. Bara betongvägen är ju nostallgi så det skriker om det  :D

Mvh
Scaniaolsson

Jag åt lunch där i somras och övernattade där för två år sedan. Jag tyckte både serveringen och rummet var hyfsade och i vart fall var det mycket prisvärt. Men nu är jag part i målet: jag fullkomligt älskar den här sortens gamla motell med rötter från 1950-talet.

Volvotoken

Har ätit lunch där några gånger och är nöjd! Smakar så där som mate gjorde förr innan vägkrogarna blev förstörda! Absolut värt att stanna till om reser längs E4 är ingen större omväg, och kan garantera att det är värt det!

Kan samtidigt varna för maten på följande vägkrog i Östergötland
Motel Filbyter maken till dålig hygien i köket får man leta efter! gammal varmhållen mat i flera dagar! nä  passa er för dom och stackars er busschauförer som blir tvungna att stanna där!