Gävle-Tierp-Uppsala (Bilder med lite då & nu)

Startat av Bussmicke, 18 januari 2008, 16:58:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 18 januari 2008, 16:58:50 PM

Mer på hemsidan.
För mig är det något extra att se dessa i olika färger då jag har vant mig vid den SLT-gröna varianten.
Vart i landet finns det största beståndet av denna modell?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niklas Bygdestam

Mer på hemsidan.

Istället för att laga skadan på fronten flyttar man bara på nummerplåten. Varför göra det svårt för sig när när man kan göra det enkelt ;D ;D ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Mer på hemsidan.

Det här tycker jag är ett fint inslag i Gävle. Tänk om den här bussen kunde bli permant där och bli lackad i X-trafiks lack också :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 18 januari 2008, 17:17:43 PM
För mig är det något extra att se dessa i olika färger då jag har vant mig vid den SLT-gröna varianten.
Vart i landet finns det största beståndet av denna modell?

I Malmö har väl Arriva ca 25 st och Veolia 5 st, men det finns säkert fler i Stockholm.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Oskar A

Verkligen fina bilder och tack för en trevlig dag! Dock kommer jag inte lägga ut några Gävlebilder eftersom jag bara var med i Tierp och Uppsala.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

Trevliga bilder du tagit Micke !

Vad beträffar 4600 så har man definitivt "kastat pengarna i sjön". Rimligen borde man
kollat bussens kondition bättre innan den lackades om. Har inte gått i trafik och lär så
inte göra heller !

Mvh Peter Ö

Jona

Så här snygga bussar fick jag aldrig nöjet och fota då jag besökte Gävle senast. Tack för fina bilder...

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Tack. Tid för denna buss fick jag efter ett telefonsamtal.
//Bussmicke.

Martin Maltkvist

Citat från: Walter skrivet 18 januari 2008, 17:47:47 PM
I Malmö har väl Arriva ca 25 st och Veolia 5 st, men det finns säkert fler i Stockholm.
Hur faller det ut man räknar med de som har den nyare instrumenteringen?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Bussmicke

//Bussmicke.

Andreas Ljungqvist

Trevligt svep Micke, jag tycker nog dock att Swebus 4019 klädde bättre i ST-gult..

Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 19 januari 2008, 08:17:10 AM
Trevligt svep Micke, jag tycker nog dock att Swebus 4019 klädde bättre i ST-gult..

Håller faktiskt med. ST-gult har jag egentligen aldrig varit så förtjust i. Tycker den är lite för senapsfärgad i min smak. Då tycker jag UL-gult är fräschare på något sätt tack vare att den är ljusare. Men smaken är olika tack och lov ;)

Men just Säffle utgör ett undantag för mig när det gäller Skånegult. Speciellt äldre Säffle tycker jag passar så fint in i Skånegult :)