Huvudmeny

Westin XJB417

Startat av Magnus_J, 17 januari 2008, 22:03:15 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Magnus_J

Är detta ny reklam, har inte sett den förut.
(på bussen då alltså. Reklamen för hyrbilsföretaget har jag sett ;) )

Robert Brink

Även XJB 406(tror jag...), hade denna reklam när jag såg den idag! Ser lite pinsamt ut tycker jag, ett stort bussbolag som behöver sälja reklamplats...! En sak om man kör åt ett företag, tex när Westin hade/har en 3g lackad Euroliner som åker omkring och gör reklam tillsammans med det företaget det gäller. Men i detta fall, verkar det bara vara ren reklam.

//R

Niklas Bygdestam

Citat från: Robert Brink skrivet 17 januari 2008, 22:39:46 PM
Även XJB 406(tror jag...), hade denna reklam när jag såg den idag! Ser lite pinsamt ut tycker jag, ett stort bussbolag som behöver sälja reklamplats...! En sak om man kör åt ett företag, tex när Westin hade/har en 3g lackad Euroliner som åker omkring och gör reklam tillsammans med det företaget det gäller. Men i detta fall, verkar det bara vara ren reklam.

//R

Måste säga att jag också tycker att den här reklamen ser lite pinsam ut. Dessutom lite bakvänt att göra reklam för ett biluthyrningsföretag på en buss. Biluthyrning och buss borde vara konkurrerande sätt att resa på tycker jag
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Magnus_J

jag har personligen inte reflektera så mycket över vad som fel rätt eller fel om man säger så. man är ju van med reklam på tunnelbanans vagnar, pendeltåg mm.

Vad jag brukar störa mig på när det står felaktivheter. som tex. Coop Forumbussen som går gratis mellan vecka 47-52.. rullar fortfarande.

Esbjörn

Vad används bussen i för trafik?
Inte beställning hoppas jag...
Om jag skulle beställa en buss för en resa med jobbet tror jag knappast att jag skulle acceptera att behöva åka runt och göra reklam för något annat företag...

Robert Brink

Jodå, dom används både i beställning och som linjevagn på 561! Först trodde jag att det handlade just om någon stadig körning just för Europcar, men det verkar inte vara så... :o

När det gäller reklam på bussar, så har jag inga problem om det i lokaltrafiken, men när privata bussbolag i beställningstrafik tappar sin identitet, så tycker jag det är fel...! Finns ett undantag dock: Interbus svarta Cityliner som kör åt AIK, den är snygg... ;D

//R

Patrik

Citat från: Robert Brink skrivet 18 januari 2008, 11:41:00 AM
Jodå, dom används både i beställning och som linjevagn på 561! Först trodde jag att det handlade just om någon stadig körning just för Europcar, men det verkar inte vara så... :o

När det gäller reklam på bussar, så har jag inga problem om det i lokaltrafiken, men när privata bussbolag i beställningstrafik tappar sin identitet, så tycker jag det är fel...! Finns ett undantag dock: Interbus svarta Cityliner som kör åt AIK, den är snygg... ;D

//R

Kör Westin på 561? Du menar inte 565?

Robert Brink

Jo, det var nog 565..., håller bara reda på 516/526!

//R

robbes

Ingen som kan tänka längre än nässpetsen?

Visst reklamen är ej snygg men dock så finns det ett syfte som folk säger och det är pengar.

Skatterna har höjts drivmedlet höjts detta är kostnader som företaget måste ta ut någonstans antngen genom höjda priset vilket kan få till följd missade intäkter för beställaren kan tycka det är för dyrt.

Andra sättet är som detta behålla sina priser och sälja reklamplats och beställaren väljer deras företag för de ej är dyra mot honom.

Att välja mellan pest eller kolera väljer man det som skadar företaget minst

Niklas Bygdestam

Citat från: Magnus_J skrivet 18 januari 2008, 09:54:40 AM
jag har personligen inte reflektera så mycket över vad som fel rätt eller fel om man säger så. man är ju van med reklam på tunnelbanans vagnar, pendeltåg mm.

Vad jag brukar störa mig på när det står felaktivheter. som tex. Coop Forumbussen som går gratis mellan vecka 47-52.. rullar fortfarande.

I Uppsala finns en buss som har reklam för Gränby Centrum som är en av Uppsalas många stormarknader. I början gick bussen bara på den linje som går dit. Numera går den tyvärr nästan aldrig dit utan går oftast på en och samma linje och inte är det till Gränby centrum. Det känns fel tycker jag. Jag tycker att en buss som gör reklam för en viss plats i en stad på detta sätt också bara ska gå på de linjer som går dit också
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Robert Brink skrivet 17 januari 2008, 22:39:46 PM

//R

Den kör ju bara 3s personal så idet fallet gör det ju ingenting.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Esbjörn skrivet 18 januari 2008, 11:15:44 AM
Vad används bussen i för trafik?
Inte beställning hoppas jag...
Om jag skulle beställa en buss för en resa med jobbet tror jag knappast att jag skulle acceptera att behöva åka runt och göra reklam för något annat företag...

I synnerhet inte om du jobbade på Hertz...

Skalman

Nej, man får ju hoppas att de verkligen tänker till innan de sätter ut den
där bussen på en beställningstur så att det inte blir "kulturkrock".

Men fenomenet är inte nytt. Samma gäller de bussar som är strajpade
(och lackade?) för specifika idrottsföreningar. Har själv stött på
en av dessa fullastad med folk som definitivt inte hade med
sportlaget ifråga att göra. Nu kanske det tillhör undantagen, vad
vet jag, men hade det varit till min beställning de skickade fram
nåt sånt så hade det blivit liv, det kan jag lova.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Skalman skrivet 18 januari 2008, 18:51:08 PM
Men fenomenet är inte nytt. Samma gäller de bussar som är strajpade
(och lackade?) för specifika idrottsföreningar. Har själv stött på
en av dessa fullastad med folk som definitivt inte hade med
sportlaget ifråga att göra. Nu kanske det tillhör undantagen, vad
vet jag, men hade det varit till min beställning de skickade fram
nåt sånt så hade det blivit liv, det kan jag lova.

Interbus uppger vid direkt förfrågan att de inte skickar ut en sådan buss utan att prata med beställaren först. Men om den tänkta bussen visar sig vara trasig och det inte finns någon annan buss hemma...