Ny hållplats och väntsal i Hallstavik...

Startat av Patrik, 17 januari 2008, 19:26:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Var i Hallstavik idag och fick se den här nya hållplatsen som ligger på Uppsalavägen.

Det är alltså bara påstigning som gäller här, det verkar inte som att den har fått något namn men troligen skulle den heta Hallstaviks centrum om det inte redan fanns.

Anledningen till att man har en hållplats och väntsal här är för att busstationen numera ser ut så här, då kiosken och "väntsalen" brann ner för ett par månader sen.

Bussmicke

Det var som 17. Man kanske får ta sig en tur dit upp, var länge sen man var där.

Tog du nån bild på buss med väntsal+hpl i bakgrunden?
Tror nog det är både av och påstigning här då det inte framgår av linjebeskrivningarna att annat skulle gälla.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Nej, det gjorde jag inte eftersom jag bara var där i 40 minuter.
Det är bara påstigning, ska man kliva av så blir det vid stationen eller vid centrum eftersom hållplatsen bara finns på ena sidan av vägen och det är bara 639 som kör "genom" orten.

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 17 januari 2008, 19:26:25 PM
Anledningen till att man har en hållplats och väntsal här är för att busstationen numera ser ut så här, då kiosken och "väntsalen" brann ner för ett par månader sen.

Ursäkta min skepsism, men då namnen Hallstavik och/eller Rimbo förekommer undrar jag direkt om branden var anlagd.

Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 18 januari 2008, 05:12:31 AM
Ursäkta min skepsism, men då namnen Hallstavik och/eller Rimbo förekommer undrar jag direkt om branden var anlagd.

Det vet man inte:
http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=1386970